شناسهٔ خبر: 67437 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه وشهرسازی اردبیل در بازديد از پروژه هاي مشگين شهر اعلام کرد:

عملیات اجرایی احداث باند دوم اردبیل – مشگین شهر – اهر شتاب مي گيرد/ تسریع عملیات اجرایی پروژه بهسازی راه هاي روستایی آقبلاغ گدوک –دمقلی – لنج آباد

حیدری مدیر کل راه وشهرسازی استان اردبیل گفت : روند عملیات اجرایی پروژه احداث باند دوم اردبیل – مشگین شهر – اهر شتاب مي گيرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری در بازديد از روند عملیات اجرایی احداث باند دوم اردبیل – مشگین شهر – اهر با اعلام اینکه بزرگراه اردبیل- مشکین شهر- اهر در مسیر اصلی اتصال مرکز استان به شهرهای شمالی استان قرار دارد، گفت: علاوه بر شهرستان مشگین شهر سایر شهرهای شمالی استان با احداث این بزرگراه از حمل و نقل سریع و ایمن در محدوده این بزرگراه برخوردار خواهند بود لذا اتصال شهرستان مشگین شهر به تبریز از طریق اهر، زمینه اتصال ایمن استان اردبیل به استان آذربایجان شرقی را از طریق مسیری ایمن در آینده فراهم می کند.

 وی افزود: از مزاياي احداث پروژه باند دوم اردبیل – مشگین شهر – اهر ، حذف نقاط حادثه خیز و تقاطعات همسطح موجب کاهش تصادفات منجر به فوت خواهد شد.

حیدری کاهش مصرف میزان سوخت و افزایش سرعت جا به جایی را از دیگر اهداف احداث این بزرگراه دانست و اعلام داشت: با توجه به قابلیت¬های کشاورزی منطقه، ایجاد امکانات مناسب جهت حمل بار در توسعه کشاورزی و باغداری و دسترسی راحت تر به بازارهای بزرگتر منطقه نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

در این بازدید پیمانکار پروژه در خصوص موانع و مشکلات موجود مطالبی را مطرح کرد که پس از بحث و بررسی تصمیمات لازم برای رفع و تسریع در اجرای پروژه گرفته شد.

قابل ذکر است طول پروژه احداث باند دوم اردبیل – مشگین شهر – اهر ( حد فاصل سه راهي صحرا – مشگين شهر – اهر ) به طول۱۲۱ کیلومتر بوده که ۴۸ کیلومتر به اتمام رسيده و ۳۸ کیلومتر ديگر از اين مسير با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبيل و هيئت همراه در ادامه بازدید از پروژه هاي حوزه راه و شهرسازي شهرستان مشگين شهر از پروژه بهسازی راه روستایی آقبلاغ گدوک – دمقلی – لنج آباد بازديد و در خصوص اين پروژه ها گفت: با توجه به نیاز و لزوم خدمت رسانی به مردم شریف منطقه تسریع عملیات اجرایی پروژه ها در اولویت کاری این اداره کل قرار گرفته است . طی این بازدید پیمانکاران پروژه، از میزان فعالیت ، عملکرد و مشکلات پروژه ها گزارشی ارائه کردند.

اتمام پروژه بهسازی راه روستایی آقبلاغ گدوک به ۱۰۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد

شایان ذکر است پروژه بهسازی راه روستایی آقبلاغ گدوک از سال ۹۷ شروع شده و به طول ۲ کیلومتر بوده و عملیات خاکی به طور کل اتمام یافته و پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد و عملیات خاکی و تسطیح بستر و تراکم در حال لایه تونان می باشد  کل پروژه از محل اعتبارات استانی ۲۵۰۰ میلیون ریال مصوب دارد و تا کنون ۱۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده و برای اتمام آن مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است .

تکمیل بهسازی راه روستایی دمقلی با ۱۷۳۰۰  میلیون ریال

و پروژه بهسازی راه روستایی دمقلی از سال ۹۷ شروع شده و به طول ۱۰ کیلومتر بوده که ۴ کیلومتر عملیات خاکبرداری و ابینه فنی آن بتعداد ۵ دستگاه آبرو  به اتمام رسیده و عملیات خاکی به طور کل اتمام یافته است ، پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد می باشد و عملیات خاکی و تسطیح بستر و تراکم در حال لایه تونان می باشد  کل پروژه از محل اعتبارات استانی ۴۰۰۰ میلیون ریال مصوب دارد تا کنون پیمانکار پروژه ۱۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده و برای اتمام پروژه مبلغ ۱۷۳۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است.

نیاز ۶۲۰۰۰ میلیون ریالی برای تکمیل بهسازی راه روستایی لنج آباد

همچنین پروژه بهسازی راه روستایی لنج آباد از سال ۹۶ شروع شده و به طول ۱۲ کیلومتر بوده که در ۴ کیلومتر آن عملیات خاکی و روسازی به اتمام رسیده و آماده آسفالت می باشد، پروژه دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد می باشد  کل پروژه از محل اعتبارات استانی ۱۵۰۰ میلیون ریال و اعتبارات ملی ۳۰۰۰ میلیون ریال مصوب دارد  و برای اتمام پروژه مبلغ ۶۲۰۰۰ میلیون ریال مورد نیاز است.