شناسهٔ خبر: 67556 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتمام عملیات دیوار کشی محوطه راهدارخانه مرکزی سلفچگان استان قم

شکوری رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد : با هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، دیواری به طول ۴۱۲ متر و ارتفاع ۷/۲ متر ، زمین هفت هزار متر مربعی راهدارخانه مرکزی سلفچگان را محصور کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم, درراستای توسعه و صیانت از ابنیه محورهای جاده‌ای، پروژه دیوارکشی محوطه راهدارخانه مرکزی سلفچگان استان قم تکمیل شد.

رییس اداره نگهداری ابنیه راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درتکمیل این خبر افزود :  این دیوار به طول ۴۱۲ متر وارتفاع ۷/۲ متر است که زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع را محصور می کند.

 عباس شکوری با ابراز مسرت از اینکه احداث راهدارخانه مرکزی سلفچگان نقشی ارزنده درتامین و ارتقا ایمنی محورهای جاده ای بخش‌های سلفچگان و خلجستان ایفا می‌کند تصریح کرد: بدون اغراق موقعیت تقاطعی محورهای جاده ای بخش سلفچگان درتقسیم و هدایت ترافیک درسطح کشور بی بدیل است.

شکوری افزود : به همین منظورطرح احداث راهدارخانه مرکزی سلفچگان در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت .

رییس اداره نگهداری ابنیه راه‌ها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم درخصوص مشخصات فنی این سازه اظهار داشت : طول دیوار احداثی ۴۱۲ متر و ارتفاع آن ۷/۲ متر است.

وی سازه این دیوار را بتنی و ازنوع پیش ساخته دانست و افزود:  جهت اجرای این طرح بالغ بر یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال هزینه شده است .

عباس شکوری درخصوص موقعیت و علت انتخاب مکان احداث راهدارخانه مرکزی سلفچگان نیز توضیح داد: این زمین جنب مسجد ولیعصر عج واقع درکیلومتر ۳۵ محور قم – اراک ( باند برگشت ) قرار داشته و به دلیل اشراف و نزدیکی آن به محورهای جاده‌ای دو بخش سلفچگان و خلجستان انتخاب شده است .

شکوری اشراف بر ۸۰۰ کیلومتر راه و مدیریت شش راهدارخانه را از دیگر اهداف ساخت این بنا دانست و افزود : ساختمان راهدارخانه مرکزی سلفچگان سیکلی ترکیبی خواهد داشت و تمهیداتی جهت استقرار دیگر دستگاه‌های خدمت‌رسان جاده‌ای درآن به عمل آمده است.

وی از جمله مهم‌ترین اهداف احداث این راهدارخانه را که درسطح استان بی‌نظیر خواهد بود پوشش مناسب امرراهداری به‌خصوص هنگام ریزش نزولات جوی باران و برف دانست و ابراز امیدواری کرد: مهم‌ترین تقاطع جاده‌ای کشور ویژگی های مناسب موقعیت حاصله را به بهترین وجه دارا گردد .