شناسهٔ خبر: 67649 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد

التیام بازار شکر از طریق بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور

بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از آغاز فرآیند ترخیص و حمل محموله شکر خام مورد نیاز شهرهای مختلف کشور از بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان از آغاز عملیات ترخیص و حمل محموله شکر در راستای تأمین کالای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار خبر داد.

آقایی گفت: در راستای تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر چابهار، محموله شکر خام به وزن ۲۷ هزار و ۵۰۰ تن وارد بندر چابهار شد.

وی با بیان تکمیل فرآیند ترخیص این محموله افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های ذیربط، بلافاصله و بصورت شبانه روزی عملیات بارگیری و حمل آن به مقصد شهرهای مختلف کشور در حال انجام است.

آقایی در ادامه از ورود دو محموله دیگر شکر به وزن ۳۰ هزار  تن‌ تا پایان هفته جاری به بندر چابهار خبر داد و افزود : به محض ورود این نوع محموله ها به بندر عملیات تخلیه و حمل آن به بازارهای مصرف کشور بلافاصله و در کمترین زمان آغاز خواهد شد.

 وی تصریح کرد: ورود انواع کالا و‌ کشتی به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور ، تسهیل و تسریع عملیات تخلیه و بارگیری و ترخیص با بهره گیری از تجهیزات استراتژیک مدرن، اسکله ها و زیرساخت های نوین بندری و هم افزایی با دستگاه های مرتبط در کوتاهترین زمان، فراهم گردیده است.