شناسهٔ خبر: 67650 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد:

افزایش فضای ترمینالی فرودگاه بیرجند به بیش از شش هزار متر مربع/ رونق پروازهای خراسان جنوبی با توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند

مصاحبه سلامی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از افزایش فضای ترمینالی فرودگاه بیرجند به بیش از شش هزار متر مربع در طرح توسعه ترمینال این فرودگاه خبر داد و گفت: با توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند، پروازهای استان خراسان جنوبی افزایش خواهد یافت.

هادی سلامی، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به کلنگ‌زنی طرح توسه ترمینال فرودگاه بیرجند توسط وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجا که در فرودگاه بیرجند، هم پروازهای داخلی و هم پروازهای بین المللی یعنی مقاصد زیارتی مانند عتبات، حج تمتع و انشاالله در اینده سوریه برقرار است، نیاز بود که ترمینال فرودگاه توسعه یابد.

وی ادامه داد: از آنجا که در فرودگاه بیرجند، ترمینال خارجی وجود ندارد، اکنون از یک سالن ترمینال به صورت چندگانه برای پروازهای داخلی و خارجی استفاده می‌کنیم. رشد زائری که طی چند سال اتفاق افتاد و رشد مسافر پروازهای داخلی ما را به این فکر واداشت که این فضا جوابگوی مردم شریف این استان نخواهد بود. به همین دلیل برای توسعه ترمینال درخواست دادیم که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران مصوب شد.

سلامی با اشاره به اینکه ترمینال فعلی در نقشه ها ۳ هزار و ۲۰۰ متر مساحت دارد، گفت: به خاطر بالکن‌ها، فضای اداری و ساختمان تکنیکال بلاک، در حال حاضر تنها ۲ هزار متر مربع از این فضا در اختیار مردم است.

وی افزود: در طرح توسعه ترمینال ۴ هزار و ۱۵۰ متر مربع در یک طبقه همکف و یک نیم طبقه به فضای ترمینال افزوده می‌شود. این طرح مورد تصویب قرار گرفت و روز گذشته توسط وزیر محترم راه و شهرسازی کلنگ زنی شد.

این مدیر فرودگاهی با بیان اینکه با این طرح، ۶ هزار و ۱۵۰ متر مربع در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، ادامه داد: وقتی بعد از ۱۸ ماه توسعه ترمینال به اتمام رسید، ترمینال موجود نیز باز طراحی خواهد شد. این یعنی تمام دیوارها و پارتیشن‌های داخلی موجود تخریب شده، و ترمینال موجود با فضای احداث شده ترکیب خواهد شد. نهایتا در آن ۶ هزار متر سالن‌های عمومی، ترانزیت و ورودی شکل خواهد گرفت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این طرح به توسعه پروازهای فرودگاه بیرجند منجر می‌شود، گفت: مسلما وقتی که فضای ترمینالی بهتری داشته باشیم، می‌توانیم پروازهای بیشتری را بپذیریم. افزایش گنجایش ترمینال پروازهای بیشتری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: البته هدف اصلی ما تسهیل در امر خدمت رسانی به مردم و ایجاد فضایی در خور شان مردم است است که در آن دچار مضیقه نباشند.

سلامی ادامه داد: با این حال این مساله که ایرلاین‌ها چنین فضایی را در اختیار داشته باشند، مشوقی است که پروازهای بیشتری به استان انجام دهند. پرواز بیشتر نیز به نعتای توسعه پایدار استان خراسان جنوبی است.

این مدیر فرودگاهی در انتها گفت: مبلغ اولیه پیمان طرح توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند ۱۹ میلیارد تومان است. اما نزدیک ۱۱ میلیارد تومان نیز برای تجهیز ترمینال نیاز است و به صورت کلی ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه ترمینال فرودگاه بیرجند و توسعه آن پیش‌بینی شده است.