شناسهٔ خبر: 67651 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تعیین کارگروهی برای رسیدگی به افزایش قیمت مسکن / استفاده از ابزار مالیاتی برای مدیریت تغییرات بی‌منطق قیمت مسکن/ بیرجند به کریدور ریلی شرق کشور متصل می‌شود

حضور وزیر راه و شهرسازی در جشن اختتامیه مسکن مهر خراسان جنوبی وزیر راه و شهرسازی در مرحله پایانی سفر به استان خراسان جنوبی با اشاره به افزایش بی‌منطق قیمت مسکن در کشور از تعیین کارگروهی برای رسیدگی به این منظور خبر داد و استفاده از ابزار مالیاتی را از راهکارهای این کارگروه برای مدیریت تغییرات نامتعارف قیمت مسکن دانست.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه، سی‌ام اردیبهشت‌ماه در بخش پایانی سفر به استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن به‌ویژه در شهر تهران، گفت: کارگروه ویژه‌ای مرکب از مسئولان و صاحبنظران مؤثر در این حوزه تشکیل داده‌ایم و در پی آن هستیم تا با استفاده از ابزار مالیاتی، رویه و ضابطه‌ای برای تغییرات بدون منطق قیمت‌ها در نظر بگیریم.

وی بابیان اینکه جزئیات بیشتر فعالیت این کارگروه را در آینده نزدیک به‌صورت رسمی اطلاع‌رسانی خواهیم کرد از آغاز مرحله مقدماتی فعالیت این کارگروه تا پایان ماه رمضان خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص پروژه راه‌آهن بیرجند گفت: راه‌آهن بیرجند که دارای اهمیت بالایی است در کریدور شرق قرار دارد.

وی گفت: مسیر ریلی چابهار، زاهدان، زابل، نهبندان، سربیشه، بیرجند، قائن، گناباد و یونسی از پروژه‌های اولویت یک وزارت راه و شهرسازی است؛ فعالیت‌های عمرانی سه قطعه نخست این کریدور آغاز شده و در حال انجام است و با توجه به مطالبه مردم و مسئولان بیرجند برای اتصال به شبکه راه‌آهن، در حال انجام طراحی‌ها و آماده‌سازی اسناد مناقصه هستیم و به‌محض انتخاب پیمانکار یک قطعه هم از بیرجند شروع خواهیم کرد.

وی آغاز این طرح را سه ماه دیگر پیش‌بینی کرد و گفت: فراخوان ارزیابی مقدماتی، تعیین صلاحیت شرکت‌ها، آماده‌سازی ضمانت‌نامه توسط شرکت‌ها و ... زمان‌بر خواهد بود و پیش‌بینی خوش‌بینانه ما برای آغاز این قطعه از سه ماه دیگر است.