شناسهٔ خبر: 6767 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد:

دستورالعمل تشدید نظارت بر اماکن فرودگاه مهرآباد ابلاغ شد

فرودگاه مهرآباد دستورالعمل تشدید نظارت و بازرسی بر ایمنی اماکن فرودگاهی به تمامی شرکت های هواپیمائی وهندلینگ در فرودگاه بین المللی مهرآباد ابلاغ شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، علی رستمی گفت: استانداردسازی و برقراری ایمنی محیط فرودگاهی در دو بخش ایر ساید (سطوح پروازی) و لندساید (محیط فرودگاه) به منظور حفظ سلامت و صیانت از اموال و سرمایه ها ارزشمند انسانی فرودگاه، پیشگیری از بروز حوادث فردی و جمعی از طریق انجام اقدامات ایمنی و احتیاطی و همچنین ایجاد آمادگی لازم هنگام بروز حوادث با افزایش آگاهی و مهیا ساختن الزامات و امکانات تدوین شده  و در پایان سال گذشته به تمامی شرکت های هواپیمایی و هندلینگ کننده ارسال شد.

وی افزود: نظارت وممیزی  اماکن فرودگاهی از موارد مهم این دستورالعمل است و با تاکید بر نظارت برکیفیت ساخت و تجهیز و زیر ساخت های اماکن ترمینالی به منظور استانداردسازی توجه ویژه شده است.

رستمی گفت: بر اساس این دستورالعمل مدیر ایمنی و کارشناسان ایمنی با نظارت معاونت عملیات هوانوردی فرودگاه موظف به نظارت کامل و مستمر برای ابلاغ این دستورالعمل هستند و باید مطابق با قوانین در خصوص رفع عدم تطابق ها اقدام کنند.

وی ناکید کرد: همکاران و مسافران نیز به عنوان بهترین ناظران می توانند کمی‌ها و کاستی های ایمنی را با تلفن 125 ایمنی فرودگاه اطلاع دهند این شماره تلفن به عنوان پل ارتباطی ایمنی با مردم و همکاران است.

بر اساس این گزارش، تیم ایمنی فرودگاه بین المللی مهرآباد با سرپرستی شمس نژاد معاون عملیات هوانوردی روز چهارشنبه 9 فروردین به منظور تایید ارسال دستورالعمل ایمنی ترمینال های فرودگاه بین المللی  مهرآباد را ممیزی کردند .

در این بازدید  کل سیستم های اطفای حریق و زیرساختهای فنی و الکترونیکی و موارد ایمنی ترمینال ها بررسی و گزارش شد.

شمس نژاد عنوان کرد که این چک های دوره ای باید به طور مستمر به منظور شناسایی خطرات ایمنی و برقراری استانداردهای ایمنی انجام شود.

نظر شما