شناسهٔ خبر: 67723 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

احداث جاده گرمسار-سیمین دشت-فیروزکوه تسریع می‌شود

خادمی در جمع معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه اصلی گرمسار-سیمین دشت -فیروزکوه گفت: این محور یکی از هفت محور مهم ارتباطی مرکز به شمال کشور است که در آینده می‌تواند به عنوان کنارگذر شرقی استان تهران نیز عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و‌ توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی با سفر به گرمسار به همراه غلامرضا کاتب نماینده این شهر در مجلس شورای اسلامی از پروژه های زیرساختی گرمسار بازدید کرد.

خیراله خادمی در بازدید از محور گرمسار-سیمین دشت-فیروزکوه گفت: این مسیر۵۶ کیلومتر طول دارد که ۱۸ کیلومتر آن در محدوده استان سمنان و ۳۸ کیلومتر آن در محدوده استان تهران قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر تا کیلومتر ۱۲ این محور در استان سمنان بجز دو بخش یکی بخاطر مشکل آزادسازی مسیر و دیگری به‌خاطر نیمه تمام بودن پل تقاطع راه آهن آسفالت شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شش کیلومتر باقیمانده از حوزه سمنان دارای یک گالری ۱۵۸ متری، یک پل خاص و عملیات خاکی و روسازی، در دست اجرا است.

خادمی اظهار داشت: بخشی از مسیر که در حوزه اداره راه و‌شهرسازی تهران قرار دارد با مشخصات راه روستایی زیرعبور قرار دارد و منتظر برقراری ارتباط از سمت سمنان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و‌توسعه این محور را یکی از هفت محور مهم ارتباطی مرکز به شمال کشور عنوان کرد که تسریع در ساخت آن در دستور کار قرار دارد.

خادمی همچنین در این بازدید از پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح شرقی گرمسار نیز بازدید کرد و گفت: این مسیر به عنوان بخش انتهایی کنارگذر گرمسار به طول حدود چهار کیلومتر در دست اجرا قرار دارد که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.