شناسهٔ خبر: 67757 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دو ماهه نخست امسال انجام شد؛

تردد بیش از ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در ۶۲ محور شریانی استان مرکزی

علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تردد بیش از ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان طی ۲ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر با تحلیل وضعیت تردد در ۶۲ محور شریانی مجهز به تردد شمار آنلاین استان از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت‌ماه بیان کرد: کل تردد انجام شده در دو ماهه نخست سال ۹۸ بالغ بر ۳۵ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۳۳۷ وسیله نقلیه بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۵ درصد رشد داشته است

وی میانگین سرعت وسایل نقلیه در محورهای شریانی استان مرکزی را ۸۴ کیلومتر بر ساعت دانست و افزود: میانگین تخلفات سرعت غیرمجاز در کشور  هفت درصد است که این میانگین در استان مرکزی به هشت درصد می‌رسد.

زندی‌فر اظهار کرد: استان مرکزی به لحاظ موقعیت جغرافیایی خود از جمله استان‌هایی است که تردد وسیله نقلیه سنگین در محورهای آن بسیار بالاست، میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در کشور ۱۳ درصد است که این میزان تردد در استان مرکزی در دو ماهه نخست سال جاری ۲۵ درصد برآورد شده است.

وی افزود: بیش‌ترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به كل تردد انجام شده با ۴۸ درصد مربوط به محور ازنا- شازند می‌شود، همچنین محورهای شازند- ازنا، ساوه- بویین‌زهرا و دلیجان- اصفهان نیز بیش‌ترین حجم تردد وسایل نقلیه سنگین را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در بازه زمانی مذکور پرترددترین محورهای مواصلاتی استان مرکزی را محور اراک – شازند با تردد ۹۸۶ وسیله در هر ساعت، بروجرد-اراک با تردد ۹۶۵ وسیله در هر ساعت و شازند اراک با تردد ۸۸۳ وسیله در هر ساعت عنوان کرد و گفت: بیش‌ترین سرعت متوسط با ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت در آزادراه ساوه- تهران به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها: