شناسهٔ خبر: 67769 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه وشهرسازی استان قم:

اخذ سند مالکیت اراضی ملی اولویت اصلی اداره کل راه و شهرسازی قم

قاضیان ابراهیم قاضیان گفت : از جمله اولویت های هدف گذاری شده، ادامه اقدامات لازم در راستای تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی ملی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، ابراهیم قاضیان اظهار داشت: یکی از کارهایی که در سنوات گذشته به‌جد پیگیر آن بوده‌ایم بحث حفاظت از اراضی ملی بوده که اقدامات بسیار مناسب و درخور توجهی نیز انجام شده است.

قاضیان با اشاره به اهمیت حفظ بیت‌المال افزود: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۶ فقره رأی در محاکم قضایی در خصوص اراضی تصرفی صادر گردیده است و برخی از اراضی با هماهنگی دادستانی و پیگیری های یگان حفاظت از اراضی و کارکنان حوزه املاک و حقوقی رفع تصرف شد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: در سال پیش رو نیز حفاظت از اراضی با جدیت تمام و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت.

وی ابراز داشت: شهروندان گرامی در صورت مشاهده و یا اطلاع از تصرفات غیرقانونی اراضی  ملی مراتب را به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان قم  به شماره ۳۷۷۷۸۶۴۷-۰۲۵ اطلاع دهند.

 قاضیان به اقدامات در راستای اخذ سند مالکیت اراضی ملی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت :اخذ سند و تحصیل اراضی ملی در استان به منظور تثبیت مالکیت دولت و جلوگیری از تعرض افراد سودجو در اولویت خواهد بود که در سال ۹۷ ، بیش از ۲۶۱ هکتار اراضی ملی که ۲۵۸ هکتار آن داخل حریم  و سه هکتار نیز اراضی در محدوده منجر به صدور سند مالکیت به نام دولت شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۸۰۵ (۳۵۰ هکتار)مورد، اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگ تبدیل شدند.