شناسهٔ خبر: 6789 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد خبر داد

بازگشایی ۴۲ کیلومتر راه روستایی ده‌بزرگ- پیچاب در شهرستان باشت

راه روستایی در خراسان شمالی مدیرکل راه وشهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از بازگشایی ۴۲ کیلومتر از راه روستایی ده بزرگ به پیچاب از توابع شهرستان باشت خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد، حسن فدایی در حاشیه بازدید از این محور گفت: با افتتاح محور ارتباطی ده بزرگ – پیچاب اهالی پیچاب از جاده دسترسی مناسب و مطمئن برای رسیدن به شهرستان باشت برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد. در این مسیر بیش از ۸۰ دستگاه پل با دهانه های ۲و۳ متری ویک دهانه ۳۰ متری وجود دارد.

مدیرکل راه وشهرسازی هدف از بازگشایی محور ده بزرگ به پیچاب را توسعه اقتصادی واجتماعی منطقه، کاهش فاصله راه ارتباطی روستاهای منطقه پیچاب با مرکز شهرستان عنوان کرد.

فدایی ضمن اشاره به اینکه تعداد ۲۲ روستا با جمعیتی بالغ بر۴۵۰ خانوار از این محور ارتباطی بهر مند خواهند شد تصریح کرد: اهالی منطقه محروم پیچاب برای رسیدن به باشت باید مسافت ۱۳۰

کیلومتری را طی می کردند در حالی که با بهره برداری از این محور ارتباطی این میزان ۹۰ کیلومتر کاهش می یابد  كه با توجه به صعب العبور بودن اين روستاها هم هزينه سوخت و هم زمان تردد كاهش مي يابد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان برای  انجام عملیات اجرایی این پروژه هزینه شده و برای تکمیل  پروژه مذکور ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

  باز گشایی این محور به صورت امانی توسط راه وشهرسازی  کهگیلویه بویراحمد انجام گرفته است.

نظر شما