شناسهٔ خبر: 67902 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد ۲۴۴ هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

پایانه مرزی بیله سوار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از تردد ۲۴۴ هزار و ۵۰ نفر مسافر در دو ماهه نخست سال جاری از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی ظهر چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: از اين تعداد ۲۳ هزار و ۸۴۵  نفرايراني و ۲۲۰ هزار و ۲۰۵ نفر مسافر خارجي است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان با بیان اینکه ۱۰ درصد مسافران ایرانی و ۹۰ درصد خارجی است، افزود: ورودی مسافر ایرانی ۵۷ درصد و خروجی مسافر ایرانی ۴۰ درصد کاهش یافته اما در مقابل ورودی مسافر خارجی ۳۷ درصد و خروجی مسافر خارجی ۳۹ درصد افزایش یافته است.

عضو شورای ترافیک استان گفت: از ۲۲۴ هزار و ۵۰ نفر مسافر، ۳۸ هزار و ۲۵۶ نفر با وسایلط نقلیه و ۲۰۵ هزار و ۷۹۴ نفر با پای پیاده تردد نموده اند.

رحمتی در خصوص تردد وسایل نقلیه نیز گفت: در دو ماهه سالجاري۹۶۱۵ دستگاه كاميون، ۵۹۵ دستگاه و ۳۱۳۴ دستگاه سواری تردد داشتند که در مجموع ۶ درصد کاهش را نشان می دهد اما تردد اتوبوس ها با ۴۰ درصد افزایش همراه است.