شناسهٔ خبر: 67916 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن خبر داد

یک هزار و هشتاد هکتار زمین دولتی آماده اجرای طرح های مشارکتی رونق تولید مسکن

علی نبیان مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی با مشاركت بخش خصوصی از اختصاص ۱۰۸۰ هکتار زمین برای این موضوع خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، علی نبیان با حضور در استودیوی بخش خبری 21 شبکه یک سیما  با اشاره به ابلاغ اخیر وزیر راه و شهرسازی از آمادگی ادارات کل راه و شهرسازی استانها در اختصاص زمین به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تولید مسکن خبر داد و افزود: حدود یک میلیون و پانصد هزار هکتار زمین در سراسر کشور تحت اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار دارد که با شناسایی و برنامه ریزی های ابتدایی مقرر شده 1080 هکتار این زمین ها به زودی برای ساخت و ساز در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گیرد.

وی 60 درصد هزینه تمام شده مسکن را مربوط به ارزش زمین دانست و ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات مسکن مردم کشور را حل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبتهایش از آغاز عملیاتی شدن طرح اقدام ملی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ظرف دو سال آینده 400 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور ساخته خواهد شد.

اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال 98 در کشور نیز از دیگر مواردی بود که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر آن تاکید کرد و افزود: با پیگیری های وزیر راه و شهرسازی تا کنون پرونده مسکن مهر در 5 استان بسته شده و امیدواریم تا پایان سال در سایر استان ها نیز شاهد اتمام پروژه های مسکن مهر به جز پروژه هایی که مشکلات حقوقی دارند باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به مدیران كل راه و شهرسازی استان‌‌ها دستور داد كه با اهتمام ویژه و با محوریت سازمان ملی زمین و مسكن حداكثر توان و تلاش خویش را برای احداث پروژه‌های آماده‌سازی زمین، انبوه‌سازی و خدماتی با مشاركت بخش خصوصی به كار گیرند.