شناسهٔ خبر: 67936 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت ۱۷ کیلومتر از راه های روستایی رزن

روكش آسفالت رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن گفت: روکش آسفالت ۱۷کیلومتر از محور‌های روستایی این شهرستان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مرتضی داوودی اظهار داشت: برای این میزان کار اجرایی مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از منابع ملی هزینه شده است.

وی افزود: از مهرماه سال گذشته نیز ۱۰ کیلومتر از محور رزن- دمق و رزن- همدان لکه گیری و روکش آسفالت شدند که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار صرف آن شده است.

مصرف ۴۵۰ تن آسفالت در سه هزار متر مربع لکه گیری

داوودی ادامه داد: همچنین حدود سه هزار متر مربع لکه گیری در محورهای روستایی این شهرستان با ۴۵۰ تن آسفالت در حال انجام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رزن جمع‌آوری و رفع تجاوز از حریم راه‌های این شهرستان را از جمله اقدامات در دستور کار این اداره برشمرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون دستور تخریب ۴ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه راه های این شهرستان صادر شده است.

داوودی یادآور شد: ۳ مورد دیوارکشی، فنس کشی و ساختمان سازی غیرمجاز در محدوده حریم راه های این شهرستان نیز در این مدت به مراجع قضایی معرفی و دستور توقف آن صادر شد.

وی یادآور شد: کم شدن عرض جاده و افزایش عبور عابران پیاده در جاده‌ها و در نهایت بروز تصادفات در محورهای مواصلاتی از عوارض ساخت و سازهای بدون مجوز در حریم راه‌ها است.

این مسئول در ادامه لکه گیری راه ها، رگلاژ و تنظیم شانه راه و قنوها، تنقیه و لایروبی راه ها، حمل مصالح برای عملیات راهسازی، تعمیر و نصب انواع تابلوها انتظامی، اخطاری و ...، شستشوی علائم ایمنی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی، با اجرای نیوجرسی و گاردریل، ترمیم و بهسازی راه های روستایی و تعمیرات ابنیه ها را از دیگر اقدامات اجرایی و در دستور کار این اداره عنوان کرد.