شناسهٔ خبر: 67937 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تصویب طرح جامع شهرهای آشتیان و کمیجان در شورای برنامه‌ریزی استان مرکزی

احمد مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از تصویب دو طرح جامع شهرهای آشتیان و کمیجان در شورای برنامه‌ریزی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان بیان داشت: طرح جامع شهری ، طرح بلند مدتی است که به منظور توسعه موزون و متناسب شهر و تشخیص و سیاستگذاری برای تامین نیازهای آینده آن تهیه می گردد و در آن نحوه استفاده از اراضی حوزه‌های مختلف مسکونی، صنعتی، بازرگانی و اداری نیازمندی‌های عمومی شهر، خطوط کلی ارتباطی ، سطوح لازم برای ایجاد تاسیسات و تسهیلات عمومی و مناطق نوسازی و بهسازی تعیین می شود و هر ۱۰ سال یکبار مورد تجدید نظر قرار می گیرد .

این مقام مسئول گفت : طرح تجدید نظر شهر آشتیان که دومین طرح جامع شهر مزبور است برای افق ۱۴۱۰ ، در مساحتی معادل ۲۸۴ هکتار و با پیش بینی جمعیتی معادل ۱۱۵۰۰ نفر در قالب ۳۵۹۴ خانوار تهیه شده است .

وی افزود : همچنین طرح جامع شهر کمیجان نیز دومین طرح جامع این شهر می باشد که برای افق ۱۴۰۸ در مساحتی معادل ۴۱۲ هکتار تهیه گردیده است و پیش بینی می شود در افق مزبور جمعیت شهر به ۱۱۹۰۰ نفر برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت : پس از تایید و ارسال طرح جامع کلانشهر اراک به شورایعالی شهرسازی و معماری کشور و با تصویب این دوطرح ، طرح جامع شهرهای استان که افق آن ها به سر رسیده ، یکی پس از دیگری در سال جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

مرزبان اضافه کرد : در تهیه طرحهای مزبور مسائل و مشکلات شهرهای نامبرده مدنظر قرار گرفته و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط در رفع این مشکلات کوشش به عمل آمده است .