شناسهٔ خبر: 6794 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکلات پاتاوه -دهدشت با همکاری وزارت راه و قرارگاه خاتم برطرف می‌شود

اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح

راه روستایی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه ملی پاتاوه - دهدشت یکی از دغدغه های اصلی وزارت راه و شهرسازی است گفت: با همکاری وزرات راه و شهرسازی و قرار گاه خاتم مشکلات این طرح ملی برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی  این اداره کل در  استان حسن فدایی با اشاره به راکد ماندن قطعه سوم پروژه ملی پاتاوه - دهدشت افزود: گزارشی از روند اجرایی این طرح به وزارت راه وشهرسازی برای برطرف کردن مشکلات ارسال خواهد شد.

وی اظهارکرد:  ساخت  قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۶۳ کیلومتر  یکی از قطعات کریدور در جنوب به شمال کشور محسوب می شود.

فدایی یکی از دلایل اصلی کندی پروژه را تخصیص کم اعتبار در سالهای گذشته دانست و تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال در سال جاری به این طرح بزرگ اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: با همکاری مسوولان کشوری، استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بخشی از این طرح ملی در آینده ای بسیار نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث این جاده ملی هزینه شده است.

پروژه ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای دو و چهار این طرح نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

با بهره برداری از این پروژه ملی مسیر مرکز کشور به بندر جنوب کشورحدود ۲۱۷ کلیومتر کاهش خواهد یافت.

عملیات اجرایی این پروژه چهار قطعه ای به طول۱۳۶ کیلومتر از سال ۸۵ آغاز شد.

نظر شما