شناسهٔ خبر: 67944 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور/ نوار شمالی کشور گرم می‌شود

گزارش هواشناسی امین حسین نقشینه با پیش‌بینی وقوع رگبار و رعدوبرق در مرکز و شرق کشور برای امروز و فردا از افزایش دمای تدریجی در نوار شمالی کشور طی سه روز آینده خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی: در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی پرداخت و گفت: با توجه به تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز برای استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، نیمه شمالی یزد و بخش‌هایی از اصفهان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز یکشنبه

وی افزود: یکشنبه در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌هایی از کرمان، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی و در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و جنوب غربی یزد، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت شاهد خواهیم بود.

روز دوشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: در ساعات بعدازظهر دوشنبه، علاوه بر استان‌های یادشده برای استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه

نقشینه اظهار کرد: در ساعات بعدازظهر سه‌شنبه برای استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و شمال بوشهر افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد و برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، غرب گیلان و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود

روز چهارشنبه

وی افزود: روز چهارشنبه نیز در استان‌های واقع در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی شاهد رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود.

نقشینه اظهار کرد: طی سه روز آینده برای مناطق شرق و جنوب شرق و طی روز دوشنبه برای استان‌های هرمزگان، وزش باد شدید، همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین از بعدازظهر امروز و طی روز یکشنبه، شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

وی در پایان از افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور ظرف سه روز آینده خبر داد.

برای مشاهده جزییات بیشتر نقشه‌های هواشناسی و بیشینه و کمینه دمای استان‌ها اینجا را ببینید.