شناسهٔ خبر: 67967 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

حمل نهاده های دامی با ۴۵۰ دستگاه کامیون از خوزستان به اردبیل

بندر امام خمینی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از بارگیری و حمل نهاده های دامی مورد نیاز استان از بندر امام خمینی (ره) خوزستان به مقصد استان با ۴۵۰ دستگاه کامیون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، رضا شیرین زاده در بازدید از روند حمل و نقل نهاده های دامی از بندر امام (ره) به استان اردبیل گفت: یکی از مشکلات حمل و نقل استان، حمل نهاده های دامی از قبیل ذرت، سویا، جو و کود شیمیایی از خوزستان به اردبیل بود.

وی افزود: در این راستا با حضور در بندر امام (ره) و بازدید های میدانی صورت گرفته از شرکت های حمل و نقل طرف قرارداد جهاد کشاورزی جلساتی تشکیل شد و با انجمن صنفی رانندگان استان خوزستان هماهنگی لازم انجام گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متذکر شد: همچنین جلسات مشترک با مدیر بندر برگزار شد  و از فرایند حمل و نقل بار از اسکله تا انبارهای مربوطه و از انبارها تا استان با جزئیات کامل مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

شیرین زاده تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و اعزام کامیون ها از طرف شرکت های حمل و نقل استان و با استفاده از روش های تشویقی ناوگان مور نیاز تامین و تقریبا تمامی بارهای مربوط به استان از مبدا بارگیری و به مقصد حمل شد.

وی اظهار کرد: از ۲۵ اردیبهشت لغایت ۶ خرداد ماه، ۴۵۰ دستگاه کامیون بار، بارگیری شد که بخشی از ناوگان نیز از محل ناوگان اداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه وضعیت حمل و نقل کالا و بار کاملا در اردبیــل عادی و روان است تصریح کرد: با اقدام صورت گرفته نهاده های دامی مورد نیاز استان تامین شده و در این خصوص کمبودی احساس نمی شود.

وی افزود: یکی از مشکلات حمل و نقل در شرایط فعلی، افزایش حمل و نقل محصولات کشاورزی استان خوزستان، افزایش صادرات از خوزستان و افزایش میزان واردات کالاهای اساسی بود که موجب شده بود ناوگان حمل و نقل با کمبود مواجه شود که با کاهش برداشت محصولات کشاورزی در استان ها آهنگ  حمل و نقل به شرایط نرمال و استاندارد باز گشته است.

شیرین زاده متذکر شد: در شرای فعلی که حمل و نقل محصولات کشاورزی استان از جمله سیر با افزایش همراه است و نیاز مبرم به کامیون احساس می شود و به مرور با برداشت گندم، جو، سویا و کلزا این نیاز بیشتر احساس خواهد شد، با تدبیر های صورت گرفته و با اعمال مدیریت لازم روند حمل و نقل در وضعیت مطلوبی قرار گرفته است.