شناسهٔ خبر: 67990 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سرپرست شرکت عمران شهر جدید "اندیشه":

جمعیت‌پذیری طرح اقدام ملی در شهر اندیشه ۸۱۰۰ نفر است/ اشتغال آفرینی مستقیم برای ۶۶۰۰ نفر

مراسم کلنگ زنی و احداث دو هزار و نود ونه واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهر اندیشه مهدی مسلم خانی با اشاره به جمعیت‌پذیری ۸۱۰۰ نفری واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی شهر اندیشه از اشتغال آفرینی مستقیم برای ۶۶۰۰ نفر در این طرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی مسلم خانی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه در بخشی از مراسم کلنگ‌زنی بیش از دو هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر گفت: برنامه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهر اندیشه ۲۵۰۰ واحد است که عملیات اجرایی ۲۰۹۹ واحد این پروژه از امروز و به دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد و جمعیتی بالغ‌بر ۸۱۰۰ نفر را در خود جای خواهد داد.

وی در خصوص اشتغال آفرینی این طرح در شهر جدید اندیشه اظهار کرد: طرح اقدام ملی مسکن در این شهر، برای ۶۶۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و برای بیش از  ۲۷ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال آفرینی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شهر جدید اندیشه با وسعت ۱۴۰۰ هکتار در غرب استان تهران واقع‌شده است، اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید اندیشه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ به‌عنوان مجری شهر جدید اندیشه آغاز کرده است و پس از مطالعات و تصویب طرح‌های شهرداری، عملیات اجرایی این شهر از سال ۱۳۷۲ آغازشده است و تاکنون نیز ادامه دارد.

 مسلم خانی با اشاره به اینکه شهر جدید اندیشه در حال حاضر پذیرای بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت است و شرکت عمران شهر جدید اندیشه پس از استقرار شهرداری و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان، خدمات مطلوبی را برای زندگی شهروندان فراهم آورده است، عنوان کرد: به‌عنوان‌مثال این شرکت توفیق مدیریت و ساخت بیش از ۴۵ مجتمع آموزشی را دارا است که همین امر باعث شده است که علاوه بر تأمین نیازهای شهر اندیشه این شهر میزبان دانشجویان و دانش‌آموزان از سایر شهرهای اطراف نیز باشد که این مثال در خصوص سایر خدمات نیز قابل‌تعمیم است.

وی گفت: با توجه به تأمین مطلوب امکانات که به افزایش کیفیت خدمات شهری انجامیده است، اقبال مردمی در این شهر وجود داشته و همچنان رو به افزایش است.

وی بابیان اینکه شرکت عمران شهر جدید اندیشه با بررسی ظرفیت موجود در این شهر، اقدام به طراحی و اجرای پروژه در قالب طرح اقدام ملی مسکن نموده است، گفت: پروژه "لاله"، با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و بخش خصوصی به تعداد ۵۰۶ واحد ساخته خواهد شد و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در آن اتفاق خواهد افتاد. همچنین پروژه مسکونی مرکز شهر دارای بیش از هزار و ۳۳ واحد مسکونی است که با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه و شرکت سرمایه‌گذاری مسکن ساخته خواهد شد و ۶۹۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این پروژه صورت می‌گیرد که شامل پروژه مسکونی و ره باغ مرکز شهر است.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید اندیشه، آماده‌سازی مرکز شهر اندیشه را رویداد دیگری خواند که عملیات اجرایی آن از امروز رقم خورد و افزود: مساحت این مرکز نیز بیش از ۴۷ هزار مترمربع است که ره باغ آن به‌صورت پیاده محور و باهدف توجه به آسایش مردم و افزایش تعاملات اجتماعی طراحی‌شده است و در لایه دوم آن کاربری‌های متنوعی نظیر بیمارستان تخصصی و  فوق تخصصی، دانشگاه خواجه نصیر، فرهنگسرا، ره باغ، کاربری تجاری اطراف آن و فضای باز عمومی به‌منظور افزایش تعاملات اجتماعی دیده‌شده است.

وی گفت: هسته مرکزی این پروژه بر پایه بهره‌گیری از عناصر هویت‌بخش شکل‌گرفته است و با توجه به تأمین مطلوب خدمات در شهر اندیشه تلاش شده است کاربری‌ها در مرکز شهر به نحوی دیده شود که کارکردی فرا منطقه‌ای و ملی داشته باشد.