شناسهٔ خبر: 68085 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

بندر شهید كلانتری آماده صادرات كالاهای یخچالی/ صادرات و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند از طریق بندر چابهار

بندر شهید کلانتری بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بندر شهید کلانتری چابهار آماده صادرات کالاهای یخچالی و ترانزیت میوه و خشکبار افغانستان به هند است و بستر مناسبی بابت صادرات محصولات کشاورزی، شیلانی در راستای کمک به توسعه تولیدات داخلی ایجاد شده و در این بندر استراتژیک آماده ارائه خدمات است.

مجتبی محمدزاده، رئیس بندر شهید کلانتری در این خصوص و با اشاره به آماگی این بندر در صادرات محصولات افغانستان به هند در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: طی سالهای گذشته و به منظور ایجاد بستر مناسب جهت صادرات محصولات كشاورزی و شیلاتی و کمک به توسعه تولیدات داخلی، با ایجاد سایت نگهداری كانتینرهای یخچالی زمینه صادرات کالاهای یخچالی در بندر استراتژیك چابهار و از طریق بندر شهید کلانتری فراهم شده است.

محمدزاده با اشاره به همجواری بندر شهید كلانتری چابهار با سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال رونق تولید، با هم افزایی و تلاشهای دو سازمان در راستای ایجاد مراكز فرآوری، بسته بندی محصولات كشاورزی و شیلاتی و تسهیلات مورد نیاز؛ زمینه تولید و صادرات این قبیل كالاها ایجاد شده است.

این مقام مسئول گفت: نقش استراتژیك بندر چابهار در اتصال امن و مقرون به صرفه کشورهای محصور در خشکی به آبهای آزاد از جمله کشور افغانستان، زمینه توسعه تجارت و فعالیتهای تولیدی تجار افغان را بیش از پیش فراهم نموده است تا با بهره گیری از امكانات و تسهیلات فراهم شده جهت ترانزیت و صادرات محصولات خود از طریق بندر چابهار استفاده نمایند.

محمدزاده رئیس بندر شهید کلانتری چابهار ادامه داد: طی هفته جاری چندین دستگاه كانتینر یخچالی حامل خرمای صادراتی و خشكبار ترانزیتی كشور افغانستان در بندر شهید كلانتری بارگیری و به مقصد كشور هند ارسال شد.