شناسهٔ خبر: 68088 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

عضو اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد:

بنادر کشور تحریم ها را بی اثر کردند/ ضرورت دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در پسکرانه بنادر / بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در بنادر کشور است

سید بهادر احرامیان عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنادر کشور به‌گونه‌ای عمل کردند که تحریم‌ها هیچ اثری بر روند تخلیه و بارگیری کالا نگذارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید بهادر احرامیان درباره حضور بخش خصوصی در بنادر کشور، گفت: کارنامه کاری بنادر کشور در چند سال اخیر نشان می‌دهد که کمترین آسیب را از تحریم‌ها دیدند و تجار با چالش تخلیه و بارگیری کالا مواجه نشدند.

وی تصریح کرد: بنادر کشور به گونه ای عمل کردند که تحریم ها هیچ اثری بر روند تخلیه و بارگیری کالا نگذارد و روال طبیعی در این بخش دنبال شود.

احرامیان اظهار داشت: برای اینکه بنادر کشور پویاتر شوند و بتوان از ظرفیت های بالقوه آن استفاده کرد، توصیه می کنم سرمایه‌گذاران به سمت پسکرانه بنادر بروند.

وی با بیان اینکه پسکرانه بنادر فرصت خوبی برای توسعه فعالیت بخش خصوصی فراهم می کند، اذعان داشت: با سرمایه‌گذاری در حوزه یاد شده امکان صادرات کالا با شرایط بهتری فراهم می شود و از سوی کارخانجاتی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند در پسکرانه بنادر می‌توانند فعالیت‌های خود را رونق دهند.

عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: بخش خصوصی همواره آماده سرمایه‌گذاری در بنادر کشور و سایر بخش‌های سودده بوده است. در این میان حمایت سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند به توسعه سرمایه‌گذاری و استقبال سرمایه‌گذاران منجر شود.‌

احرامیان با بیان اینکه توسعه بنادر کوچک توسط بخش خصوصی امکانپذیر است، تصریح کرد: بنادر کوچک برای سرمایه‌گذاری‌های تخصصی بسیار مناسب است و می‌توان این امر را بر اساس تجربیاتی که در سایر کشورها وجود دارد پیاده‌سازی کرد.