شناسهٔ خبر: 68119 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزادسازی بیش از پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در زنجان

رفع تصرف مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان گفت: حدود ۵۱۰۰ مترمربع از اراضی ملی درداخل شهر و بهترین نقطه شهری زنجان خلع ید وباز پس گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهر سازی استان زنجان، مسعود بیات منش گفت: با تلاش معاونت املاک وحقوقی و یگان حفاظت این اداره کل اقدام به خلع ید و قلع و قمع مستحدثات احداثی(فنس کشی، اتاقک نگهبانی و انباری) به میزان ۵۱۰۰ متر مربع از اراضی ملی شهر زنجان شد.

مدیرکل راه و شهر سازی استان زنجان افزود: در سال ۱۳۸۶ قرادادی مبنی بر احداث ۹۰ واحد مسکونی اجاره ای با متصرف منعقد شده بود ولی در اجرای مصوبه شورای مسکن استان موضوع کان لم یکن اعلام وبه متصرف در همان زمان اعلام وطی نامه های متعدد راه و شهر سازی خواستار تحویل زمین موضوع قرارداد شد ولی متصرف به دلایل واهی از همکاری وتحویل زمین تا امسال خودداری و نهایتا این اداره کل با همکاری یگان حفاظت از اراضی وحکم مراجع قضایی بعد از یازده سال اقدام به قلع و قمع نگهبانی ، انبار و حصارکشی اطراف اراضی تصرفی کرد.

بیات منش اضافه کرد: برخورد با متجاوزان عرصه‌های ملی استان در اولویت  قرار گرفته و به شدت با  متخلفان برخورد و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.