شناسهٔ خبر: 68260 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تمایل ایران و ونزوئلا برای گسترش همکاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل

دیدار معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با رییس سازمان هوانوردی ونزوئلا معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دوران زورگویی یک کشور به سایر کشورها به سر آمده است، گفت: ایران و ونزوئلا می‌توانند همکاری‌های خود را در زمینه حمل‌ونقل افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در دیدار با کارلوس خوزه ویرا، معاون وزیر حمل‌ونقل و رییس سازمان هوانوردی جمهوری بولیواری ونزوئلا با اشاره به اینکه عصر زورگویی یک کشور به دنیا به سر آمده است، گفت: فرقی نمی‌کند این کشور آمریکا باشد یا کشور دیگری، بشر امروزی را نمی‌توان قانع کرد که کشوری به واسطه قدرت خود سلطه گری و ایجاد استعمار کند.

وی با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران و ونزوئلا افزود: تحریم علیه انسانیت و انسان‌ها است. می‌گویند می خواهیم دولت‌ها و حکومت‌ها را تحریم کنیم، اما در واقع مردم را از امکانات و فناوری محروم می‌کنند.

آدم‌نژاد ادامه داد: تحریم مطلوب نیست، اما در عین سختی، مزایایی نیز دارد. در زمان تحریم ما می‌توانیم رفته رفته به سمت خوداتکایی رفته و بدون نیاز به واردات، تولید را جزو اولین ماموریت‌های خود قرار دهیم. در این راه، کشورهایی که تحت تحریم قرار دارند، می توانند در کنار هم همراهان خوبی باشند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران در حوزه حمل و نقل هوایی بیشترین تحریم‌ها را متحمل شده است، گفت: اما اکنون در مرحله‌ای قرار داریم که می توانیم در چند سال آینده نقش مهمی در این صنعت بازی کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در زمینه تولید کامیون و اتوبوس، تولید واگن و تولید بسیاری از تجهیزات فرودگاهی تواناست، افزود: ایران و ونزوئلا می‌توانند در حوزه مدهای مختلف حمل و نقلی به یکدیگر کمک زیادی داشته باشند.

آدم‌نژاد ادامه داد: ارتباط و همکاری نزدیک در حوزه‌های حمل و نقل دو کشور بسیار مفید خواهد بود.

همچنین کارلوس خوزه ویرا، رییس سازمان هوانوردی ونزوئلا در این دیدار ضمن ابراز تمایل به گسترش همکاری‌های حمل‌ونقلی میان دو کشور گفت: هوگو چاوز، رییس جمهور فقید ونزوئلا به درستی اهمیت ایجاد ارتباط با کشورهایی نظیر ایران، روسیه، چین و هند را درک کرد و همین مساله آغازی برای رابطه ایران و ونزوئلا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ونزوئلا با کمک شرکت‌های ایرانی، به تولید واحدهای مسکونی مشغول است و امیدواریم بتوانیم این همکاری را در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقلی گسترش دهیم.

برچسب‌ها: