شناسهٔ خبر: 68261 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فراهم شدن زمينه‌های همکاری مشترک ميان فرودگاه‌های ايران و ونزوئلا/ پيشرفت‌های مطلوب صنعت هوايی ايران با قطع وابستگی‌ها

ونزوئلا زمينه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های هوانوردی و فرودگاهی ميان دو کشور ايران و ونزوئلا در نشست مشترک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران و موسسه هوانوردی غيرنظامی ونزوئلا، فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، روز گذشته، حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی شرکت در دیدار با کارلوس ویرا، رییس موسسه هوانوردی غیرنظامی ونزوئلا با اشاره به روابط محکم و دیرین دو کشور عنوان کرد: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران وظیفه اداره ۵۴ فرودگاه کشور و نیز ناوبری هوایی را برعهده دارد و فضای کشور را اداره می کند.

اسفندیاری با بیان اینکه اکنون ایران در ساخت، نگهداری و مدیریت فرودگاه ها به خودکفایی رسیده است، افزود: در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به طور مرتب در زمینه طراحی فرودگاه ها و بهره برداری از آنها بدون اتکا به کشورهای دیگر در حال رشد بوده ایم. ایران در ساخت سیستم های هوانوردی و راداری گام های بلندی برداشته و زمینه های قطع وابستگی به کشورهای دیگر فراهم شده است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه صنعت هوایی در نوک پیکان تحریم های ظالمانه بوده است، گفت: با وجود تحریم ها صنعت هوایی کشورمان استوار و پابرجا باقی مانده است و به پیشرفت خود ادامه می دهد. به عنوان نمونه فرودگاه مهرآباد سالانه ۱۵ میلیون مسافر و روزانه ۴۰۰ پرواز دارد و تمام امور این فرودگاه و سایر فرودگاه ها بدون وابستگی اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان توانمند شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران دارای توان بالا در طراحی فضا و راه های هوایی و نیز محیط عملیات فرودگاهی هستند و نیز برای ارایه خدمات در نصب و راه اندازی سیستم های فنی و ناوبری آمادگی دارند، از آمادگی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای اشتراک تجربه های هوانوردی و فرودگاهی با ونزوئلا و برگزاری نشست های مشترک و کمیته های همکاری فرودگاهی خبر داد.

همچنین در این دیدار، کارلوس ویرا، رییس موسسه هوانوردی غیرنظامی ونزوئلا در سخنانی با اشاره به برقراری پروازهای مستقیم میان تهران و کاراکاس در آینده نزدیک، گفت: ما در آغاز تحریم ها هستیم و امیدواریم با کمک ایران بتوانیم در زمینه صنعت هوایی به قطع وابستگی برسیم.

وی با بیان اینکه به زودی یک فروند هواپیمای ایرباس برای تعمیر اساسی از ونزوئلا به تهران فرستاده می شود، عنوان کرد: ما ایران را سرلوحه خود در قطع وابستگی می دانیم و آماده استفاده از تجربه های این کشور هستیم. ایران و ونزوئلا دو کشور دوست و برادر هستند و از امضای تفاهمنامه های همکاری فرودگاهی و ناوبری با ایران استقبال می کنیم.