شناسهٔ خبر: 68264 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

ترمينال گالری سلام جلوه‌ای از خودباوری نيروهای داخلی است / برنامه‌ريزی برای اعزام و پذيرش ٥٠ ميليون مسافر در فرودگاه امام (ره)

بازدید وزیر راه و شهرسازی از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) وزير راه و شهرسازی از افتتاح رسمی ترمينال گالری سلام در آينده نزديک خبر داد و گفت: بهره برداری از این ترمینال نقطه آغاز رسیدن به ظرفیت اعزام و پذیرش حداقل ٥٠ میلیون مسافر در سال در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه خبری شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، محمد اسلامی با اشاره به وجود استعدادها و توانمندی های داخلی در عرصه های گوناگون علم، فناوری و سازندگی گفت: ترمینال گالری سلام یکی از نمادهای مهم خودباوری در کشور است چراکه این ترمینال به دست متخصصان داخلی طراحی، احداث و تجهیز شده است.

وی ادامه داد: در ترمینال گالری سلام جلوه‌ای از توانایی‌های مهندسان و متخصصان ایرانی را در طراحی سازه اصلی، طراحی و ساخت تجهیزات و پیاده سازی سامانه های هوشمند به‌کار رفته در پروژه شاهد هستیم و این توانمندی موجب شد تا به مرحله تست عملیاتی ترمینال گالری سلام برسیم.

اسلامی با بیان اینکه بهره برداری و افتتاح ترمینال گالری سلام در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت افزود: بهره برداری از این ترمینال نقطه آغاز رسیدن به ظرفیت اعزام و پذیرش حداقل ٥٠ میلیون مسافر در سال در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است و برنامه ریزی ها برای رسیدن به این هدف تهیه و تدوین شده و باید گام به گام اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: باید این باور در ما ایجاد شود که با استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی می توانیم ظرفیت های جدیدی را فعال کنیم و طرح جامع توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) را به اتمام برسانیم.