شناسهٔ خبر: 68281 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تسهیلات ساخت مسکن با سود ۹ درصد آماده پرداخت به انبوه سازان و فعالان صنعت ساختمان است

سخنرانی سید محمد پژمان در مراسم معارفه مدیرعامل جدید سازمان ملی زمین و مسکن مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان هرمزگان از آمادگی پرداخت تسهیلات ساخت مسکن با سود ۹ درصد به انبوه سازان و فعالان صنعت ساختمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت بازآفرینی شهری، سید محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در سفر به استان هرمزگان در نشست با توسعه‌گران این استان عنوان کرد: منافع حاصل از احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، در خود بافت‌ها صرف توسعه خدمات زیربنایی و روبنایی خواهد شد.

وی گفت: تسهیلات ساخت مسکن با سود ۹درصد  آماده پرداخت به انبوه سازان و فعالان صنعت ساختمان است.

پژمان با اشاره به اینکه، توسعه‌گران باید برای جذب تسهیلات ساخت اقدام کنند، گفت: در کنار نوسازی بافت ها، لازم است، کارگاه هایی برای تولیدات خرد و فضاهای عمومی نیز برای عرضه آن تولیدات با هدف توانمندسازی ساکنان ایجاد شود.

وی در بازدید از محله چاهستانی‌ها در استان هرمزگان، افزود: تمام محلات هدف بازآفرینی باید مبتنی بر طرح‌های مطالعاتی در دستور کار بازآفرینی قرار گیرند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از این سفر و در بازدید از دفتر تسهیلگری استان هرمزگان افزود: تسهیل‌گران، تمام جزئیات بازآفرینی محله و نوسازی واحدهای مسکونی را در اختیار ساکنان محلات قرار دهند تا مردم تکلیف خود را بدانند.