شناسهٔ خبر: 68314 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت وتوسعه راه‌ها:

آغاز عملیات بهسازی راه اصلی جم- پالایشگاه گاز فجر

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت وتوسعه راه‌ها وزارت راه و شهرسازی خبر داد:‌ با حضور نماینده مردم شهرهای جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی عملیات بهسازی ۱۵ کیلومتر از راه اصلی جم- پالایشگاه گاز فجر جم با هدف اصلاح مشخصات هندسی مسیر و با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز، چهارشنبه ۲۲ خردادماه با حضور معاون ساخت وتوسعه راه‌ها و نماینده شهرهای جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی عملیات بهسازی راه اصلی جم- پالایشگاه گاز فجر جم آغاز شد.
محمدرضا کدخدازاده مسیر این پروژه را در جنوب شرق استان بوشهر در محدوده شهرستان جم اعلام کرد و گفت: این محور مسیر ارتباطی بین شهرهای ریز، انارستان و پالایشگاه جم با شهر جم است و  با توجه به ترافیک بالای این مسیر بهسازی آن نقش موثری در افزایش ایمنی، سرعت و کاهش طول مسیر ارتباطی با پالایشگاه دارد.
وی اظهار داشت: عملیات بهسازی از خروجی شهر جم تا روستای قائدی در گذشته مطالعه شده  و بخشی از آن نیز از شهر جم تا روستای بابا مبارکی به صورت چهارخطه و از میدان تا ابتدای ورودی تل قلعه به صورت دو خطه بهسازی شده است.
کدخدازاده با اشاره به طول ۱۵ و نیم کیلومتری مسیر ادامه داد: بهسازی مسیر با هدف اصلاح مشخصات هندسی شامل افزایش شعاع قوسی افقی مسیر به حداقل ۲۵۰ متر به منظور افزایش دید و نیز کاهش شیب طولی مسیر به حداکثر ۶ درصد اجرایی شده است.
معاون ساخت وتوسعه راه‌ها تاکید کرد: در این عملیات همچنین تعداد ۱۵ دستگاه آبروی جدید احداث خواهد شد و ۲۷ دستگاه آبرو نیز تعریض می‌شود.
وی اعتبار مورد نیاز برای این طرح را ۷۰۰ میلیارد ریال دانست و افزود: به منظور اجرایی شدن این پروژه ۵۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری ترانشه، ۳۸۰ هزار متر مکعب خاکریزی، ۳۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع قالب بندی، ۱۳۰ تن آرماتور، ۳۴ هزار متر مکعب بتن ریزی، ۴۱ هزار تن آسفالت، ۳۱ هزار متر مکعب زیراساس و ۲۴ هزار متر مکعب اساس صورت خواهد گرفت.