شناسهٔ خبر: 68315 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون رئیس جمهور از چابهار مطرح شد؛

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پایداری خط دریایی چابهار مشارکت کند / راه‌اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق و انتفاع مردم می‌شود

بازدید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: رونق اقتصادی، افزایش سهم گردشگری دریایی، بازدید از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه با راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق و انتفاع مردم منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از ترمینال بین‌المللی مسافر دریایی شهید کلانتری چابهار بازدید و برنامه‌های این منطقه در راستای سهم گردشگری دریایی را در بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان مورد ارزیابی قرار داد. در این بازدید بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، استاندار و فرماندار چابهار معاون رئیس جمهور را همراهی می کردند.

آقایی درخصوص این سفر با تاکید بر اینکه رونق اقتصادی، افزایش سهم گردشگری دریایی، بازدید از جاذبه های گردشگری استان سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه با راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق و انتفاع مردم منطقه خواهد شد، اظهار کرد: در سال هایی که تبادلات مسافری دریایی بین ایران و کشورهای همسایه برقرار نبوده است، ساختمان این ترمینال به حالت اداری تغییر کاربری یافته و مجددا در سال ۹۵ به عنوان بزرگ‌ترین و‌ مجهزترین ترمینال مسافر دریایی بین‌المللی به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: در آبان ماه سال ۹۵ با افتتاح این ترمینال مدرن بخش اول سفرهای دریایی بین ایران و عمان راه اندازی شد که تا اواخر فروردین سال ۹۶ حدود یک هزار مسافر بین دو کشور تردد داشتند که به جهت رعایت الزامات امنیتی و رفاه حال مسافران، تجهیزات ایکس ری و کنترلی مدرن خریداری و نصب شد.

آقایی ضمن تشریح سایر قابلیت های این ترمینال با زیربنای حدود ۴۰۰۰ هزار مترمربع و ۶۰۰ مسافر همزمان خواستار مشارکت و مساعدت هرچه بیشتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای پایداری این خط دریایی شد.

وی گفت: تاکنون مکاتبات زیادی درخصوص مشارکت سایر دستگاه های مرتبط توسط این اداره کل صورت پذیرفته که ارگان ها می توانند با خرید تعدادی از صندلی های این مسیر دریایی که مورد استقبال مردم منطقه نیز می باشد به راه اندازی مجدد مسیر مذکور کمک شایانی می کند.