شناسهٔ خبر: 68316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال ۹۷ تا کنون صورت پذیرفت؛

رسیدگی به ۷۰۰ پرونده تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای استان مرکزی

کامیون مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: در جلسات کمیسیون ماده ۱۲استانی از ابتدای سال ۹۷ تا کنون به تعداد بیش از ۳۰۰ تخلف شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی فر اظهار داشت: تخلفات شركتهاي حمل و نقل مسافر شامل؛ جذب مسافر از روش های غیرمتعارف، برخورد نامناسب راننده، صدور صورت وضعیت و برقراری سرویس برای وسیله نقلیه دارای نقص فنی، صدور صورت وضعیت برای راننده فاقد مدارک معتبر و ... بوده است، که در جلسات کمیسیون به آنها رسیدگی و احکام مربوطه صادر شده است.

وی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش حمل ونقل کالا نیز گفت: عدم رعایت ضوابط و مقررات تهیه و تنظیم بارنامه ، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد کارت معاینه فنی و وسایل ایمنی، عدم رعایت ضوابط حمل محمولات ترافیکی از جمله تخلفات انجام شده از سوی شرکت های حمل ونقل کالا بوده است.

بر اساس این خبر در جلسات کمیسیون ماده ۱۱ نیز به تخلفات ۴۰۰ راننده بخش حمل و نقل کالا و مسافر رسیدگی و احکام مربوطه صادر شد.

شایان ذکر است که تخلفات مربوط به شرکت ها و موسسات حمل ونقلی در کمیسیون ماده ۱۲ براساس آئین نامه اجرائی تبصره (۱) ذیل ماده (۳۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و تخلفات رانندگان در کمیسیون موضوع ماده ۱۱ نیز مطابق دستورالعمل نحوه صدور، تمدید، تعویض و المثنی برگ فعالیت رانندگان حرفه ای بخش حمل و نقل جاده ای و با حضور نماینده صنف مربوطه، کارشناس و رئیس اداره حقوقی، پلیس راه و معاون حمل ونقل بعنوان نماینده مدیر کل تشکیل و احکام مربوطه صادر می شود.