شناسهٔ خبر: 68324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان اعلام کرد؛

نقش مهم بندر انزلی و کاسپین در توسعه تجارت استان گیلان/ طرح الحاق ۴۰ هکتار محوطه بندر انزلی به محدوده منطقه آزاد انزلی

بندر انزلی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در بازدید مدیرعامل منطقه آزاد انزلی قرار شد طرح الحاق ۴۰ هکتار اراضی بندر انزلی به منطقه مورد بررسی قرار بگیرد.

حمیدرضا آبایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، درخصوص بحث افزایش تعامل بین دو بندر کاسپین و انزلی که با حضور و بازدید مدیرعامل منطقه آزاد انزلی از بندر انزلی مطرح شد، اظهار کرد: در این زمینه بحث اصلی هم افزایی بین دو بندر در راستای توسعه تجارت استان گیلان است که یک امر مهم به شمار می آید.

وی افزود: بحث این است که این دو بندر بتوانند به عنوان دو بال توسعه تجارت استان گیلان به همراه بندر آستارا حجم ترنول بار را در استان بالا ببرند چرا که ظرفیت های خوبی را در این خصوص شاهد هستیم. همچنین عملکرد این دو بندر در استان گیلان در موضع کنونی و بحث تحریم ها می توانند با روش های خوبی که در آن‌ها انجام می گیرد یک هم افزایی بالایی را ایجاد کنند.

آبایی گفت: در همین خصوص در راستای تسهیل قوانین و مقررات و همچنین هزینه های بار خواستار همسان شدن شرایط بندر انزلی با بندر کاسپین شدیم تا بتوانیم بهترین خدمات را به سرمایه گذارانی که اعلام آمادگی کرده اند ارائه داده و از ظرفیت ها و پتانسیل های آن ها به بهترین شکل بهره ببریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: در این خصوص همانطور که گفته شد دکتر منصور بازدیدی از محوطه بندری داشتند و قرار شد ۴۰ هکتار محوطه بندر انزلی به محدوده منطقه آزاد انزلی الحاق شود و در این خصوص امیدواریم با پیگیری ها و مساعدهایی که قول آن داده شد مصوبه شورایعالی را به دست بیاوریم.