شناسهٔ خبر: 6837 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام شد:

آخرین وضعیت راه‌اندازی متروی شهرهای جدید / فاز یک مترو هشتگرد امسال کلید می‌خورد

ریل قطار مدیر کل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی خطوط مترو در برخی شهرهای جدید کشور توضیحاتی را ارائه داد.

حسین رجب‌صلاحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی مترو در شهرهای جدید گفت: مناقصه بین‌المللی شهر گلبهار برگزار و گروه اجرایی «سپاسد» به همراه شرکت چینی «نورینکو» و  «مهندسین مشاور مترا»  کار ساخت مترو را به دست گرفتند و هم اکنون در حال انعقاد قرارداد هستند. در این مناقصه نزدیک به ۵۰ شرکت داخلی و خارجی شرکت کرده بودند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید درباره سه پروژه دیگر مترو در شهرهای جدید اظهار کرد: مطالعه مترو شهر جدید پردیس از سال گذشته آغاز شد. از سوی دیگر در حال انتخاب مشاور پروژه مترو برای دو شهر سهند تبریز و اندیشه تهرانیم که این فرایند تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته وی، مشاور مترو شهر جدید پردیس هم انتخاب شده و مرحله مطالعاتی کریدورهای متروی این شهر در حال انجام است.

رجب‌صلاحی در ادامه این گفتگو به خط مترو صدرا - شیراز اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری فراینده مشاوره متروی صدرا به شیراز هم آغاز خواهد شد اما سهند و اندیشه چند مرحله از خط صدرا - شیراز جلوتر هستند.

وی همچنین درباره مترو هشتگرد خاطرنشان کرد: فاز یک مترو هشتگرد در سال جاری کلید می‌خورد و قطار روی ریل خواهد آمد. /

نظر شما