شناسهٔ خبر: 68381 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از محور مسدود شده شهداد- نهبندان

بازدید حسن نیا رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور از محور مسدود شده شهداد- نهبندان بازديد تاضمن بررسي مجدد صدمات وارده به اين محور، ميزان خسارات را جهت ترميم و بازگشايي محور برآورد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان کرمان، حسن نيا در جريان اين بازديد گفت: محور شهداد – نهبندان كه در مسير جاده ترانزيتي جنوب شرق به شرق و شمال شرق كشور قرار دارد به عنوان محور اصلي و محل عبور عمده كالا به شمال شرقي كشور شناخته مي‌شود و در بخش مسافر نيز سالانه تعدادي از اتوبوس‌هاي زائران حضرت ثامن الحجج (ع) از استان هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان كرمان از همين مسير تردد مي‌کنند.

حسن نيا افزود: به دليل بارندگي هاي اواخر فروردين ماه سال‌جاري، اين محور به علت طغيان رودخانه ها دچار تخريب اساسي حدود ۳۰ كيلومتر، از كيلومتر ۴۶ تا كيلومتر ۷۶ مسير شهداد به سمت نهبندان گرديد، بطوريكه زيرساخت هاي اين محور كاملا تخريب شده و تردد در آن ناممكن شد.

سيد علي حاج سيدعليخاني مدير كل راهداري و حمل  نقل جاده‌‌اي استان كرمان نيز گفت: در بازديد رياست سازمان مقرر شد پس از تبخير كامل آب‌هاي حاشيه محور و فراهم شدن زمينه مناسب فني براي انجام عمليات بازسازي راه، با مساعدت رياست اين سازمان كار با سازي مسير آغاز شود.

حاج سيدعليخاني افزود: محور شهداد تا نهبندان بيش از ۱۸۰ كيلومتر است و كل محور در منطقه كويري با آب و هواي خشك و تابستان بسيار گرم و سوزان قرار دارد و بدليل وجود كلوت ها( كوه هاي شني ديواره دار) يكي از محورهاي گردشگري محسوب مي شود و سالانه علاقمندان زيادي از داخل و خارج از استان به اين منطقه سفر مي كنند.

گفتني است رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور و همراهان در ادامه سفر خود از پايانه حمل و نقل كالاي مركز استان بازديد و ضمن ملاقات با تشكل هاي صنفي درخواست هاي رانندگان از جمله روند توزيع و تخصيص سهميه لاستيك به كاميون هايي كه در داخل شهر و يا فاصله هاي كوتاه حمل كالا را انجام ميدهند مورد توجه قرار داد.

شايان ذكر است مسئولين انجمن صنفي رانندگان كرمان ضمن اعلام رضايت نسبي از نحوه توزيع لاستيك، خواستار توزيع روغن كاميون با نرخ مناسب تر در پايانه بار كرمان شده و ضرورت ادامه تخصيص ارز دولتي به واردات لاستيك را درخواست کردند.

بنابراين گزارش سيدعلي حاج سيدعليخاني مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان اعلام كرد : با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده و همكاري انجمن‌هاي مربوط به حمل بار از ابتداي ماه جاري تاكنون بيش از چهار هزار دستگاه كاميون از مبدا استان به بندر امام خميني برای حمل كالاهاي اساسي  اعزام شدند و رئيس اداره كالاي  اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي استان جهت مديريت حمل ونقل اين كالاها در بندر امام خميني مستقر شده است.

به گزارش واصله، رضا ميرزايي رئيس انجمن رانندگان حمل و نقل كالاي كرمان نيز موارد مربوط به حمل و نقل استان را تشريح نمود و مهندس حسن‌نيا در جمع رانندگان گفت: از طريق سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مسائل مرتبط با سوخت، روغن و لاستيك رانندگان مورد پيگيري قرار خواهد داد تا روغن با نرخ مناسب در محل پايانه بار توزيع شود.

اين گزارش حاكي از آن است تامين سهميه سوخت آزاد براي رانندگان از ديگر درخواستهاي رانندگان كرماني بود كه رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور، پيگيري مستمر سازمان متبوع خود را تا حصول نتيجه و عملي شدن اين خواسته رانندگان را نيز اعلام کرد.