شناسهٔ خبر: 68431 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه آموزشی در راه آهن شمال شرق کشور

جلسه شاهرود مدیر کل راه آهن شمال شرق گفت: کارگاه آموزشی توانمندسازی و ارتقای سطح عملکردی اعضای کمیسیون‌های پیشگیری از سوانح در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق, فرشاد زادخور گفت: در راستای ارتقاء و به روز رسانی مستمرسطح دانش فنی اعضای کمیسیون های پیشگیری از سوانح کارگاه آموزشی ذکر شده با حضور ۷۵ نفر از روسای گروه بهره‌برداری وسیر وحرکت، نظارت بر خط وتاسیسات زیر بنایی، ناوگان، ارتباطات و علائم الکتریکی و ایمنی و نظارت برشبکه نواحی خراسان، شمال شرق، شمال و شمال شرق به مدت دو روز به میزبانی اداره کل راه آهن شمال شرق در شاهرود برگزار شد.

زادخور با بیان این مطلب که ایمنی حرف اول در صنعت ریلی است افزود: باید تلاش کنیم با آموزش نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین، بلکه تنها ترین عامل بروز سانحه از وقوع خطا و ایجاد سانحه جلوگیری کنیم.

در این کارگاه آموزشی محمدی مدیر عامل شرکت بالاست و مشاور مدیر عامل راه آهن در سخنانی بیان کرد: بحران، بعد از رخداد سانحه ایجاد می شود و هر سانحه ای بحران نیست و مدیریت بحران با تمرین وانجام مانورهای دورمیزی وعملیاتی با تمام عوامل سازمان‌های مرتبط، آسان تر وکم هزینه تر می شود.

همچنین رشیدی مدیر کل ایمنی و نظارت بر شبکه راه آهن بیان کرد: با اجرای کارگاه های آموزشی در سطوح مختلف سازمانی واطلاع رسانی وآگاهی دهی از تکرار سوانح مشابه جلوگیری خواهد شد.

لازم به ذکر است: در این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون مدیریت بحران در حمل ونقل ریلی، مقررات حمل کالاهای خطرناک و نحوه مقابله با خارج از کنترل شدن آن در کلاس های جداگانه مطرح و مانور دور میزی مدیریت بحران و پانل تحلیل مانورهای دور میزی اجرایی شد.

برچسب‌ها: