شناسهٔ خبر: 68454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل؛

برگزاری ۲۳۴ همایش آموزش کاربران جاده‌ای اردبیل در هفت سال

علی رحمتی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از برگزاری ۲۳۴ همایش آموزش کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای اردبیل در حد فاصل سال‌های ۹۱ تا ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی در همایش طرح آموزشی کاربران آسیب‌‌پذیر جاده‌ای  در روستای آراللو اردبیل اظهار داشت: همایش‌های آموزشی با ارتقا ایمنی و کاهش تصادفات کاربران آسیب پذیر همه ساله و با برنامه مدون برگزار می شود.

عضو شورای ترافیک استان گفت: در دوره های آموزشی کاربران با ضرورت های تردد در جاده ها، رفتارهای ترافیکی صحیح و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا می شوند.

رحمتی تصریح کرد: عمده برنامه‌های آموزشی ویژه موتورسیکلت سواران، رانندگان وانت بار و رانندگان ادوات کشاورزی برگزار می شود، چرا که بخشی از تصادفات به این سه گروه مرتبط است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اظهار کرد: در هفت سال اخیر علاوه بر آموزش،  ۹۵۰۰  کلاه ایمنی، بیش از دو هزار کپسول آتشنشانی و بیش از دو هزاربسته چهارتایی شبرنگ مخصوص ادوات کشاورزی نیز توزیع شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: تنها در سال گذشته ۵۹ همایش آموزشی برگزار شده و ۱۳۰۰ کلاه ایمنی، ۵۵۰ عدد کپسول آتش نشانی و ۴۰۰ بسته چهارتایی شبرنگ مخصوص ادوات کشاورزی توزیع شده است.

همچنین سرپرست پلیس راه استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه تعداد کل تلفات تصادفات جاده ای سال گذشته ۱۹۶ نفر بوده است، اضافه کرد: از این تعداد ۱۹ نفر موتور سوار و ۱۶ نفر راننده وانت بار است گفت: در بخش کاربران ادوات کشاورزی خوشبختانه تعداد تلفات صفر بوده است.

سید محمد صفوی افزود: توصیه ما به رانندگان رعایت نکات ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین استفاده از اقلام ایمنی از جمله کلاه ایمنی  است.

در پایان این مراسم به رانندگان وانت بار، موتورسیکلت سوار، ادوات کشاورزی، کپسول آتش نشانی، کلاه ایمنی و شبرنگ به طور رایگان اهدا شد.