شناسهٔ خبر: 68459 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی به پروژه قطار برقی هشتگرد

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن بازدید از پروژه در حال احداث قطار برقی هشتگرد، دستور داد ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نقدی از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید برای پیشرفت هرچه سریع‌تر این پروژه اختصاص یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، حبیب اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، نمایندگان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، مشاور ، پیمانکار و سایر مدیران مربوطه از پروژه در حال اجرای قطار برقی هشتگرد بازدید و از نزدیک در جریان جزئیات پروژه قرار گرفتند.
گفتنی است در این بازدید کلیه مسیر پروژه از شانت گلشهر تا ایستگاه شهر جدید مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.
بازدید کنندگان پس از پایان بازدید به منظور بررسی آخرین وضعیت پروژه در جلسه ای که در محل کارگاه سپاسد پیمانکار پروژه برگزار شد شرکت کرده و ضمن اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص تسریع در اتمام کارهای باقیمانده،‌ دستورات مورد نیاز جهت اتمام کارهای فنی باقیمانده تا پایان مردادماه ، در خصوص تسریع در تعیین تکلیف وضعیت تجهیزات ویژه از جمله تامین توان، مخابرات، سیگنالینگ و کنترل،اعلان و اطفاء حریق،سیستم تهویه، آسانسور و پله برقی، تاسیسات عمومی ساختمان داخل ایستگاه، اتمام محوطه ایستگاه و پایانه تاکسی، اتوبوس و پارکینگ عمومی با استفاده از تمام ظرفیتها دستورات لازم را صادر شد.
در این راستا صفدری در تشریح اخرین وضعیت پروژه و بازدید صورت گرفته بیان کرد: قطار برقی هشتگرد به غیر از بحث سیگنالینگ به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که امروز با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مبلغ ۴۵ میلیارد تومان آن به صورت نقدی به پروژه تزریق شد.
صفدری با تأکید براینکه تلاش است تا طبق برنامه زمانبندی انجام شده این پروژه تا پایان شهریورماه سال جاری تکمیل و به بهره برداری برسد گفت: براساس توافقات انجام شده نیمی از این مبلغ به صورت نقدی و نیم دیگر از طریق تهاتر تأمین و در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه درحال حاضر عملیات سیویل به غیر از ایستگاه ماموت که در حال انجام است به اتمام رسیده و بخش ماموت نیز تا پایان تیرماه تکمیل می شود گفت: هم اکنون ساخت دیواره های حائل در حال انجام، خرید کابل برق به پایان رسیده و عملیات نصب فنس نیز تا اول مرداد ماه به پایان خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین با بیان اینکه تأمین تجهیزات ایستگاه مترو این شهر در ماه آتی انجام می شود افزود: محوطه سازی پروژه نیز هم اکنون در حال انجام و عملیات اجرایی احداث ایستگاه های تاکسی و اتوبوس و سرویس های بهداشتی نیز به زودی آغاز خواهد شد.
به گفته صفدری مهمترین موضوعی که ممکن است عملیات اتمام پروژه را به تعویق بیاندازد جابه جایی دکل های فشار قوی برق در مسیر قطار بوده که به جد در حال پیگیری آن هستیم.
وی در پایان با تأکید براینکه شرکت عمران شهرهای جدید در تکمیل و بهره برداری این پروژه طبق زمانبندی اعلام شده عزم جدی داشته و تمام نیروهای فیزیکی و منابع ریالی خود را در این راه به کار گرفته است گفت: این پروژه در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۷۷.۵ درصدی بوده و مابقی موضوعات مربوط به خرید و نصب تجهیزات می شود که تأمین مالی آن ها در حال انجام است.