شناسهٔ خبر: 68497 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان:

تعامل ارکان اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ارتقای کیفیت خدمات رابه دنبال دارد

محبوبی گلستان مدير كل راه و شهرسازي استان گلستان با اشاره به وجود تعامل و هماهنگی ما بین ارکان اصلی اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از آنان خواست نسبت به هم فکری و تعامل و تلاش بیشتر در این زمینه، به ارتقاء کیفیت خدمات سرعت بیشتری ببخشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان، حسين محبوبي در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل و مشکلات در حوزه صنعت ساختمان و هماهنگی بیش‌تر بین ارکان اجرایی سازمان و سایر تشکل‌های حرفه ای در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد افزود: در سایه اجرای درست قوانین ، بخش نامه‌ها و تعاملات داخلی با نهادها و دستگاه‌های متولی و همچنین بازنگری وآسیب شناسی مسائل موجود است که می‌توان اهداف نظام مهندسی ساختمان را پیاده و به مواردی که تا کنون مغفول مانده توجه و در نتیجه خدمات را به مراجعه‌کنندگان افزایش دهیم.

وی افزود :توجه به مباحث مقررات ملی ساختمان و رعایت اصول اخلاق حرفه ای و طراحی و اجرای آن توسط افراد ذیصلاح مساله مهم دیگری است که برای دستیابی به اهداف پیش رو در سازمان نظام مهندسی ساختمان باید به آن پرداخته شود.

محبوبی ادامه داد: نظارت های دقیق و کارشناسی در مراحل ساخت و ساز ساختمان اعم از استفاده از مصالح مرغوب، کنترل‌های کامل نقشه‌های ساختمان (سازه ای، معماری و تاسیساتی) و علی الخصوص توجه به ضوابط و مقررات ارتقاء کیفی سیما و منظرشهری و رعایت اصول فنی و استانداردهای معماری اسلامی – ایرانی به منظور اجتناب از تدوین و ترویج الگوهای نا متناسب ، از جمله مواردی است که باید توسط نظام مهندسی ساختمان در اولویت کاری قرار گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: در شرایط کنونی و ارائه طرح ها و برنامه های متنوع دولتی در زمینه انبوه سازی و حمایت و مساعدت های لازم دولت در این راستا می طلبد که بستر را طوری آماده کنیم تا بخش خصوصی دراستان و خارج از استان و سرمایه گذاران وارد این بخش شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: در این جلسه اشاره ای به برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در اواخر خرداد ماه سالجاری نمود و بیان داشت این نمایشگاه فرصت خوبی است تا مهندسین و دست اندرکاران بخش ساختمان با آخرین دستاورد های صنعت ساختمان آشنا شوند.

ریس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان هم در این نشست گفت : فضای تعامل در سطح سازمان و مابین ارکان اجرایی سازمان محدود نیست و اضافه کرد با برگزاری این نشست ها می توان به نتایج مطلوبی رسید.

ویزواری ادامه داد: راه اندازی سازمان الکترونیک یکی از برنامه هایی است که بدنبال آن هستیم تا با سرعت و دقت بیشتری در کوتاه ترین زمان به مراجعین خدمت ارائه دهیم.

در این جلسه اعضای هیات مدیره ، اعضای شورای انتظامی و بازرسین سازمان نظام ساختمان استان گلستان حضور داشتند.