به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون ساخت وتوسعه راهآهن، بنادر و فرودگاهها و نمایندگان شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران از روند اجرایی نخستین و بزرگترین راهآهن سریعالسیر کشور بازدید کردند.
خیراله خادمی هدف از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت اجرایی این پروژه برشمرد و گفت: روند اجرایی این مسیر ریلی از تهران تا محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بازدید قرار گرفت و دستورهای لازم برای هماهنگی با فرودگاه امام خمینی (ره) صادر شد.
وی همچنین از بازدید این مسیر ریلی در محدوده دریاچه نمک، محدوده قم و دلیجان خبر داد و افزود: در جلسات کارگاهی و بازدیدهای میدانی برنامهریزیهای لازم به منظور فعال کردن بخشهای مختلف این پروژه صورت گرفت.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را ۴ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این مسیر ریلی در فاز اولیه اجرایی حدود ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی همچنین طول این خطآهن را از تهران تا قم ۱۵۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در این محدوده نیز بخشی از عملیات زیرسازی در محدوده فرودگاه امام خمینی در حال اجرا است.
خادمی راهآهن تهران- قم- اصفهان را اولین تجربه راهآهن پرسرعت در کشور معرفی کرد و افزود: با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.