شناسهٔ خبر: 68533 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

آخرین وضعیت اجرایی راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان/ هماهنگی شرکت ساخت و توسعه با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) آغاز شد

خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی کل پروژه سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان را ۴ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: فاز اول این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۱۴ درصد برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، صبح امروز معاون وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها و نمایندگان شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از روند اجرایی نخستین و بزرگترین راه‌آهن سریع‌السیر کشور بازدید کردند.

خیراله خادمی هدف از این بازدید را بررسی آخرین وضعیت اجرایی این پروژه برشمرد و گفت:‌ روند اجرایی این مسیر ریلی از تهران تا محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بازدید قرار گرفت و دستورهای لازم برای هماهنگی با فرودگاه امام خمینی (ره) صادر شد.

وی همچنین از بازدید این مسیر ریلی در محدوده دریاچه نمک، محدوده قم و دلیجان خبر داد و افزود: در جلسات کارگاهی و بازدیدهای میدانی برنامه‌‌ریزی‌های لازم به منظور فعال کردن بخش‌های مختلف این پروژه صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه پیشرفت فیزیکی کل این پروژه را ۴ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: این مسیر ریلی در فاز اولیه اجرایی حدود ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی همچنین طول این خط‌آهن را از تهران تا قم ۱۵۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: در این محدوده نیز بخشی از عملیات زیرسازی در محدوده فرودگاه امام خمینی در حال اجرا است.

خادمی راه‌آهن تهران- قم- اصفهان را اولین تجربه راه‌آهن پرسرعت در کشور معرفی کرد و افزود:‌ با توجه به حجم بالای مسافر از تهران به اصفهان احداث این مسیر ریلی از پایتخت به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور یک اولویت ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سرعت سیر قطار در این مسیر ریلی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است و به این ترتیب زمان سفر از تهران تا اصفهان به ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه کاهش خواهد یافت.