شناسهٔ خبر: 68542 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است

پژمان مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : ارتقا بهبود زندگی مردم ، ایجاد رفاه و افزایش ثروت برای جامعه هدف از جمله برنامه‌های اولویت دار دولت و وزارت راه و شهرسازی است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، محمد پژمان هنگام بازدید از پروژه‌های بازآفرینی منطقه باغ خلج اراک اظهار داشت: تاکنون اقدامات ارزشمند و قابل دفاعی در حوزه تولید مسکن به منظور تعادل بخشی بازار صورت گرفته است که دوات حمایت های مناسبی در ابن خصوص انجام داده است.

 وی تصریح کرد: به منظور احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده باید مردم آمادگی لازم را برای همکاری داشته باشند چرا که مرتفع کردن مشکلات ، نارسایی ها ، آسیب ها و ارتقا زندگی مردم از سیاست های اصلی دولت است .

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه در اجرای پروژه های بازآفرینی شهری، نگرش دولت منفعت طلبانه نیست، بیان کرد : باید در بافت های فرسوده، امکانات زیربنایی و روبنایی را فراهم کرد و پروژه‌هایی که به مردم تحویل می‌شود، مقررات ملی ساختمان در آن لحاظ شود.

پژمان با بیان اینکه خط قرمز ما بهترین کیفیت و کاهش مخاطرات در ساخت این پروژه ها مدنظر قرار دارد افزود : باید شرایط زندگی و منزلت اجتماعی مردم را بهبود بخشیم.

معاون وزیر با اشاره به اینکه ایجاد رفاه و افزایش ثروت برای جامعه هدف در اولویت اقدامات دولت قرار دارد گفت : باید خانواده های سکونتگاه های غیررسمی را توانمند و تقویت کنیم تا شاهد تغییرات اساسی در این مناطق باشیم و این مهم با مشارکت حداکثری مردم محقق می شود .

 پژمان اظهار داشت: دولت تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار متقاضیان قرار می دهد و امکان دریافت سند، مطابق با طرح و برنامه های وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده، وجود دارد.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران خاطر نشان کرد : نوسازی بافت‌های فرسوده به گونه های مختلف، عزم ملی را می‌طلبد.

پژمان گفت: تمامی ارگان ها باید در این امر بسیج شوند و دولت نیز باید با تمام ظرفیت ورود کند و نارسایی های بافت های فرسوده را با مشارکت مدیران و صاحبان تجربه به سرانجام برساند.