شناسهٔ خبر: 68543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده کشور

بازدید اراک معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، محمد پژمان در حاشیه بازدید از پروژه ۳۳۶ واحدی مهر و ماه اراک اظهار کرد: امروز برای شدت بخشیدن به سرعت پروژه‌ها و مرور ظرفیت‌های موجود برای نوسازی بافت فرسوده بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد که در این راستا هرچه سریعتر در این‌مناطق به منظور امکان حضور و مداخله مستقیم مردم طرح‌های نوسازی این بافت‌ها سریعا تهیه شود.

وی افزود: دستور لازم ارایه شده تا مهندسان مشاور انتخاب شوند و متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مردم و وضعیت بافت‌ها محله‌های مناسبی ارائه شود تا امکان اقدام موردی مردم هم باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: ظرفیت‌های دیگری در حاشیه این بافت‌ها وجود دارد که برنامه ریزی‌های مناسب صورت گرفته تا عملیات اجرایی چند ۱۰۰ واحد در این مناطق آغاز شود.

۲۰ میلیون نفر ازمردم کشور در بافت فرسوده سکونت دارند

پژمان بیان کرد: در سطح کشور ۲۷۰۰محله بالغ بر ۱۴۰هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۲۰ میلیون نفر ازمردم کشور درگیر این موصوع هستند که باید ۵میلیون و ۷۰۰هزار واحد در معرض این اقدامات نوسازی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امسال ساخت ۱۰۰ هزار واحد برای این مناطق تدارک و منابع مالی تامین شده که سهم اراک ۲هزار واحد است.

پژمان افزود: منابع تسهیلات بانکی در اختیار گرفته شده و هرلحظه که افراد به صورت انفرادی و موردی به بانک معرفی شوند تسهیلات دریافت کنند بخشی از این تسهیلات برای ساخت و بخشی برای ودیعه مسکن است.