شناسهٔ خبر: 68547 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای قطار حومه‌ای قزوین- رشت در دستور کار راه آهن است

قطار مدیرکل راه آهن شمال کشور گفت: راه‌اندازی قطار حومه‌ای قزوین- رشت در دستور کار قرار دارد با این وجود تا کنون تنها گیلان در این خصوص درخواست نیاز داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، علی خدایی دراین باره گفت: با توجه به حجم قابل قبولی از اسکان شهروندان گیلانی در قزوین و میزان ترددهای جاده‌ای موجود بین ۲ استان، برقراری قطار حومه‌ای به تقاضای هر دو استان نیازمند بوده و این موضوع هم اکنون تنها از سوی استان گیلان درخواست شده و تقاضایی از سوی استان قزوین نداشته ایم.

این مسئول یادآور شد: هم اکنون با توجه به درخواست متقاضیان سفر با ریل، روزانه یک رام قطار به صورت رفت و برگشت از تهران عازم قزوین و رشت می شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر هفته سه قطار از رشت عازم مشهد مقدس بوده که خوشبختانه این خط پرظرفیت با استقبال شهروندان استان گیلان نیز روبرو شده است.

به گفته خدایی، دستور العمل برقراری قطارهای حومه‌ای از سوی راه آهن جمهوری اسلامی بسته به میزان ظرفیت تقاضا بوده و هیچ محدودیتی در این زمینه از سوی راه آهن وجود ندارد.

مدیرکل راه آهن شمال دو کشور تصریح کرد: با توجه به فصل کشاورزی در هر دو استان، میزان سفرها تا حدودی در این فصل کاهش می‌یابد، اما با پایان فصل برداشت در اواخر شهریور ماه، به طور حتم با درخواست تقاضا برای سفر از طریق ریل از سوی هر دو استان مواجه خواهیم بود.

خدایی با اشاره به قیمت مصوب بلیت قطار این مسیر، اظهار داشت: با توجه به اعمال افزایش قیمت بلیت‌ها تا ۲۲ درصد که از هفته گذشته آغاز شده، قیمت بلیت در مسیر تهران - قزوین - رشت شناور بوده اما در حال حاضر قیمت قطار چهار ستاره اتوبوسی این مسیر از تهران تا رشت ۷۴۳ هزار ریال و از قزوین به رشت نیز ۵۴۵ هزار ریال است.

خط آهن قزوین-رشت در اواخر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.