شناسهٔ خبر: 68557 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

استاندارد آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک تهیه و تأييد شد

مهران قربانی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تهیه و تایید استاندارد آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با هدف توسعه دانش شغلی و تربیت انسانی ماهر برای فعالان و متقاضیان ورود به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای كشور استاندارد سازی دوره آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک (حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک) تهیه و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور تأیید شد. 

مهران قربانی عضو هیأت عامل و معاون حمل‌ونقل این سازمان با توجه به تفاهم‌نامه همكاری سازمان راهداری با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور در زمینه ارتقای دانش نظری و مهارتی شاغلین بخش حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار داشت: تأكیدات صورت گرفته در كمیسیون ایمنی راه‌های كشور مبنی بر اهمیت آموزش رانندگان حامل محمولات خطرناك با تلاش و همكاری صورت گرفته توسط كارشناسان خبره سازمان متبوع، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، انجمن صنفی مجریان آموزشی و فعالان مرتبط بخش خصوصی استاندارد سازی دوره آموزشی رانندگی محموله‌های خطرناک (حمل‌ونقل جاده‌ای مواد خطرناک) تهیه و توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای كشور با كد بین المللی ۸۳۳۲۲۰۱۳۰۱۵۰۰۱۱ ISCO تایید شد.

وی با بیانم اینکه «استاندارد بین المللی ISCO-۲۰۰۸ توسط سازمان بین المللی كار ILO تهیه و مورد تأیید قرار گرفته و اعتبار آن ۲۰ سال است» گفت: پس از اتمام اعتبار آن تا پایان سال ۲۰۲۸ میلادی، مجددا مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل این سازمان افزود: گواهینامه آموزشی صادره برای فراگیران (شاغلین بخش حمل‌ونقل جاده‌ای) در كشورهای عضو سازمان بین المللی كار ILO دارای اعتبار بوده و می‌توانند با استفاده از مزایای آن فعالیت نمایند.

قربانی در خاتمه بیان كرد: اجرای دوره آموزشی فوق با توجه به استاندارد تهیه شده توسط مجریان آموزشی دارای صلاحیت فعالیت از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح كشور به فراگیران ارائه می شود.