شناسهٔ خبر: 68616 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور معاون وزیر و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد

خدمت‌رسانی به بیش از ۳۰۰۰ مسجد و نمازخانه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی

جواد نیسی دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ مسجد و نمازخانه در سطح کشور زیر نظر وزارت راه و شهرسازی فعال بوده و ۵۳۰ تن از علما مشغول خدمات‌رسانی فرهنگی و مشاوره‌های مذهبی در این مراکز هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد نیسی امروز پنجشنبه  ۳۰ خرداد در نشست توجیهی «نماز در راه، شهر» در مجتمع یاوران مهدی اظهار داشت: در حال حاضر 3 هزار و هشت مسجد و نمازخانه زیر نظر وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور فعال است و 530 تن از علما مشغول خدمات‌رسانی فرهنگی و مشاوره‌های مذهبی در این مراکز هستند.

نیسی ادامه داد: ۲۴۷ مسجد و نمازخانه در راه آهن، ۳۷۹ مسجد و نمازخانه در فرودگاه‌های کشور و بیش از ۶۰۰ مرکز نیز در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور مشغول خدمات‌رسانی به مردم هستند.

 مشاور معاون وزیر و دبیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در نشست «نماز در راه، شهر» افزود: سطح تعاملات مردم با وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل‌ونقل و پروژه‌های مسکونی زیاد بوده و نباید از این فرصت و ظرفیت ایجاد شده برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی و نماز به‌سادگی عبور کرد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فریضه نماز بیان کرد: نباید از این فرصت و ظرفیت ایجادشده برای ترویج و توسعه فرهنگ دینی و نماز به‌سادگی عبور کرد.

فعالیت مجدانه اعضای ستاد اقامه نماز وزارت راه وشهرسازی

همچنین در ادامه برگزاری نشست توجیهی «نماز در راه، شهر» دبیرستاد اقامه نماز سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در 12 بندر کشور فعالیت اقامه و توسعه نماز به‌صورت مستمر انجام می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سال‌های گذشته تعداد مساجد، نمازخانه و سکوهای نماز در سطح بنادر کشور توسعه یافته است.
دبیرستاد اقامه نماز سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت نماز در اسلام بیان کرد: در هیچ‌کدام از کشورهای اسلامی به‌اندازه ایران به فریضه الهی نماز و اقامه آن توجه نمی‌شود.
نورمحمدی تصریح کرد: ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی هر سال رتبه نخست را در مساله اقامه نماز به دست آورده که نشان از فعالیت مجدانه اعضای ستاد اقامه نماز در این وزارتخانه است.
وی گفت: دبیران ستاد اقامه نماز در بخش‌های مختلف باید با روی گشاده و صعه صدر کارکنان سازمان‌های مختلف را نسبت به مساله نماز و فرهنگ دینی تشویق کنند

نشست آموزشي توجيهي يك روزه ائمه محترم جماعات و دبيران محترم اقامه نماز مجموعه وزارت راه و شهر سازي در شهر مقدس قم با عنوان "نماز در راه ، شهر" پنج شنبه 30 خرداد 98 در  برگزار شد.