شناسهٔ خبر: 68653 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تکمیل روکش آسفالت محور راهجرد- آشتیان

پخش آسفالت معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان مرکزی از تکمیل روکش آسفالت محور راهجرد- آشتیان در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ، اصغر  حمزه لویی گفت : در راستای توسعه راههای استانی ، ارتقاء مسیر محور آشتیان –راهجرد – فرمهین به طول ۷۶ کیلومتر از محور اصلی دوخطه درجه دو به اصلی دوخطه درجه یک از سنوات گذشته در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرارگرفته  که تا پایان سال گذشته  ۴۰ کیلومتر آن از سمت راهجرد ،  بهسازی و تعریض که با تعریض انجام شده عرض این محوراز ۷،۳متر  به ۱۲ متر رسیده است.

وی افزود: از مسیر فوق به میزان ۳۷،۵ کیلومتر روکش آسفالت به عرض ۱۲ انجام شده و ۲،۵ کیلومتر باقیمانده آن نیز هم اکنون در حال انجام است و در هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی عنوان کرد: تاکنون حدود ۵۳۰۰۰ مترمکعب عملیات خاکی ، ۱۴۹۳ مترمکعب بتن ریزی ، ۸۱۸۹ مترمکعب زیراساس ،۷۴۷۱ مترمکعب اساس و حدود ۲۰هزار تن آسفالت انجام شده است .

حمزه لویی اضافه کرد : محور مذکور راه ارتباطی شهرستان آشتیان و استانهای غرب کشور به محور اصلی اراک – قم است و با ارتقاء آن کاهش تصادفات ، تسهیل عبور و مرور ،رونق ، توسعه و ایجاد محور ایمن جهت عبور مسافرین و کالاهای ترانزیتی و محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود .