شناسهٔ خبر: 68666 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد بیش از ۵۴ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

تردد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تردد بیش از ۵۴ میلیون وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در بهار ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، علی زندی‌فر در خصوص تردد در محورهای مواصلاتی استان در فصل بهار امسال بیان کرد: براساس تحليل تردد در ۶۲ محور شریانی مجهز به ترددشمار آنلاین استان مرکزی در فصل بهار، ۵۴ میلیون و ۷۸۵ هزار و ۳۹۶ تردد وسیله نقلیه در محورها انجام گرفته است.

 وی با اشاره به اینکه میانگین سرعت در محورها ۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده است، گفت: ۸ درصد تخلفات رانندگی صورت گرفته مربوط به سرعت غیرمجاز بوده است، در حالی که میانگین تخلفات سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی کشور ۷ درصد است.

زندی‌فر افزود: میزان ورودی وسایل نقلیه به استان در سه ماهه نخست امسال ۱۰ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۶۶۸ وسیله و میزان خروجی از استان نیز ۱۰ میلیون ۳۵۸ هزار و ۵۸۳ وسیله بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور ۱۳ درصد است در حالی که این رقم در محورهای مواصلاتی استان مرکزی به ۲۵ درصد می‌رسد، اظهار کرد: بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه نسبت به کل تردد انجام شده، مربوط به محورهای ازنا-شازند با ۴۷ درصد ترددها، اراک- سلفچگان با ۴۶ درصد و اصفهان- دلیجان با ۴۲ درصد ترددها بوده است.

زندی‌فر پر ترددترین محورهای استان مرکزی را محورهای اراک- شازند، شازند- اراک و آزادراه تهران- ساوه دانست و گفت: در محورهای مذکور در هر ساعت به ترتیب هزار و ۱۱ تردد، ۹۴۸ و ۹۱۳ تردد انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: بیشترین سرعت تردد خودروها در آزادراه ساوه - تهران با ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، آزادراه تهران- ساوه با ۹۸ کیلومتر بر ساعت و آزادراه همدان - ساوه با ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها: