شناسهٔ خبر: 6868 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برآورد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های چهارخطه لرستان

پروژه های چهارخطه لرستان مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان از برآورد ۵۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های چهارخطه لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان لرستان، شهرام ملکی  با بيان اين خبر گفت: از ابتدای سال ۹۱  اولویت اداره كل راه و شهرسازي بر مبنای توسعه حمل و نقل در استان قرار گرفت که بر اساس مطالعات صورت گرفته تصمیم گرفته شد تمام جاده های لرستان به چهارخطه تبديل شود.

وی به هدف گذاری ۳۰۰ کیلومتری در این زمینه اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به این هدف چهارساله ،  اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان نتیجه حمایت پیمانکاران استان در حوزه راه و شهرسازی و اعتماد بخش دولتی به آن ها را بهره برداری از ۱۰۴ کیلومتر بزرگراه در استان دانست و گفت: ساخت ۸۰ کیلومتر آزادراه  در استان از برنامه های راه و شهرسازی لرستان طی سال جاری است.

ملکی با اشاره به اینکه برای توسعه حمل و نقل در استان سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است عنوان کرد: طی سال های اخیر یک نهضت راه سازی بزرگ در استان لرستان به وجود آمده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان بیان داشت: در سال گذشته حدود ۵۲ هزار تن قیر بابت ۶۵ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران در اختیار آن ها قرار داده شد و استان لرستان بیشترین ميزان دریافت قیر  را داشته است.

 ملکی افزود: اولویت اصلی ما در سال ۹۴ پرداخت مطالبات پیمانکاران حوزه راه و شهرسازی است.

وی انجام عملیات راهسازی صورت گرفته طی سه سال گذشته در استان را عامل اصلي کاهش تصادفات دانست و گفت: تعداد متوفيان ناشي از سوانح رانندگي در سطح جاده های استان در سال ۹۱ ،  ۵۰۶ نفر بود که این آمار در سال ۹۳  به ۴۰۸  نفر كاهش يافته است.

نظر شما