شناسهٔ خبر: 68682 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان خبر داد:

مشارکت وزارت راه و شهرسازی در نمایشگاه خیریه «خانه خوبان» / کمک به سیل‌زدگان با فروش آثار هنری

نمایشگاه نقاشی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان از مشارکت این مجموعه در نمایشگاه خانه خوبان به منظور انجام مسئولیت اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عصر روز گذشته مشاور وزير در  امور بانوان و خانواده به نمايندگي از طرف وزيرراه و شهرسازی به منظور ابراز همدلي، همدردي و  انجام مسئولیت اجتماعی در نمایشگاه خانه خوبان که با هدف  فروش آثار فاخر هنرمندان کشور به نفع  سیل‌زدگان برگزار شده بود، شرکت کرد . همچنين شركت ها و سازمان هاي تابعه نيز  در اين امر خير مشاركت داشتند

مهری صفری، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان در گفت و گو با خبرنگار وزارت راه و شهرسازی درباره حضور در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه خانه خوبان با همت هنرمندان عزیز و با هدف فروش آثار هنرمندان شاخص و مطرح به نفع آسیب دیدگان سیل برگزار شده است.

وی ادامه داد: جناب آقای مهندس اسلامی با عنایت به مساله کمک، همدلی و همراهی با مردم عزیز ایران اسلامی دستور دادند که مجموعه وزارت راه و شهرسازی در این نمایشگاه مشارکت کند و من به نمایندگی از ایشان در این نمایشگاه شرکت کردم. معاونان محترم و شرکت‌های تابعه هم در این امر خیر مشارکت داشتند.

صفری با اشاره به نقش فعال وزارت راه و شهرسازی در مقابله با بحران سیل در کشور گفت: مجموعه وزارت راه و شهرسازی در راستای انجام ماموریت و وظایف از همان ابتدای امر و به صورت شبانه روزی در کنار هموطنان آسیب‌دیده در اثر سیل بوده  و هستد  اما امیدواریم با این اقدام مجددا  پیام همدلی و همراهی مقام عالی وزارت و كارمندان مجموعه وزارت راه و شهرسازي با هموطنان عزيز آسيب ديده از سيل  مخابره شود.

وی افزود: دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی از این نمایشگاه خرید کرده و از این آثار هنری در مجموعه‌های خود استفاده خواهند کرد. عواید حاصل از این اقدام نیز صرف سیل زدگان و حمایت از آنان خواهد شد.

محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نیز در جریان بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی، مسئولیت اجتماعی است. توجه به جامعه هنری کشور و کمک به سیل زدگان نیز هر دو در زمره مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها‌ی اجرایی، از جمله وزارت راه و شهرسازی هستند.

وی ادامه داد: کاری که امروز شاهد آن هستیم این است که تعدادی از هنرمندان متعهد برای همدردی با سیل زدگان و کاهش صدمات روحی هموطنان حرکتی را انجام داده و تعدادی از آثار فاخر خود را در این نمایشگاه در معرض فروش گذاشتند تا عواید آن صرف کمک به سیل زدگان شود.

شکرچی‌زاده با اشاره به تمایل وزیر راه و شهرسازی برای مشارکت در این اقدام گفت: آقای مهندس اسلامی، وزیر محترم راه و شهرسازی نیز از همکاران خود درخواست کردند در راستای مسئولیت اجتماعی، تعدادی از این آثار را خریداری و در واحدها و دستگاه‌های خود نصب کنند خوشحال هستم که هنرمندان خوب کشورمان در قبال اتفاقات رخ داده احساس مسئولیت می کنند و امیدواریم که ما نیز بتوانیم با مشارکت در این اقدام بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهیم.

همچنین رضا رستمیان، مشاور اجرایی در امور فرودگاه‌ها که از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این نمایشگاه شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: نقش نهادها و سازمان های رسمی و دولتی در ایجاد بسترهای رشد و توسعه سرمایه اجتماعی و پر کردن شکاف میان مردم و حاکمیت، بسیار پر رنگ و بی بدیل است. امور خیریه و تلاش برای کاهش آلام و دردهای حادث شده برای مردم صرفاً بر عهده ی دستگاه های متولی مربوطه یا اشخاص حقیقی نیست. 

وی ادامه داد: همه ی دستگاه ها به عنوان واحد متکثر مکلف به ایفای نقش و وظایف اجتماعی خود هستند و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با آگاهی و اعتقاد راسخ به لزوم این نقش آفرینی برای کاستن از رنج های مردم عزتمند سیل زده، سهم خود در این امر خیر ایفا کرد.

برچسب‌ها: