شناسهٔ خبر: 68785 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طي سه ماهه نخست امسال صورت گرفته؛

رشد ۲۵درصدي تخليه و بارگيري كالا در بندر نوشهر در سه ماهه نخست امسال

تخلیه در بندر مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران از رشد ۲۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبلی خبر داد.

      به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، محمدتقی انزان‌پور اظهار داشت : عملکرد بندر فریدونکنار در این مدت از رشد ۵۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود.

      وی خاطرنشان کرد: در بخش ورود کشتی نیز عملکرد بندر نوشهر در این مدت با رشد ۲۲ درصدی و بندر فریدونکنار با رشد ۵۶ درصدی رو به رشد بوده است.

       انزان‌پور با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند تصریح کرد: تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در این بنادر و بهره گیری از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی،موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم نمایند .

     گفتنی است: غلات،چوب،کاغذ و آهن آلات از عمده ترین کالاهای وارداتی و محصولات کشاورزی شامل میوه و کنسانتره میوه،خواربار و خشکبار ، گل و گیاه و مصالح ساختمانی از مهم‌ترین کالاهای صادراتی از بنادر  نوشهر و فریدونکنار به شمار می‌روند.