شناسهٔ خبر: 6880 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هشدار مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویر احمد نسبت به عملکرد پیمانکاران

لغو مناقصات جدید تا اطلاع ثانوی

حسن فدایی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از وضعیت پیمانکاری در استان گفت: پیمانکاران در استان قیمت واقعی ارائه نمی‌دهند . همین موضوع باعث ناتوانی در نیمه کاره ماندن بسیاری از پروژه‌ها در سطح استان است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد، حسن فدایی با قدردانی  از خدمات پیمانکارانی که با عملکرد مطلوبشان باعث رشد و توسعه زیرساخت های استان شده اند، گفت: پیمانکاران قشر سازنده هستند و باید برای آنان احترام زیادی قائل بود و کارفرمایان نیز باید به عنوان مشاور و راهنما در کنار آنان باشند.

وی از کسانی که قیمت های غیرکارشناسی ارائه می دهند به شدت انتقاد کرد و افزود: یقینا پیمانکار برای اجرای کار و رسیدن به سود در مناقصه شرکت می کند اما اینکه برخی خارج از این اصول در مناقصات شرکت می کنند و قیمت های غیرکارشناسی می دهند، هدفشان صرفا برنده شدن در مناقصات است و قصد اجرای کار را ندارند که با این نوع عملکرد به عمران و آبادانی استان ضربه می زنند.

فدایی افزود: برای جلوگیری از شرکت کردن پیمانکاران غیرمتعهد در مناقصات، کمیته فنی – بازرگانی باید فعال باشد و آنالیز های ارائه شده از سوی پیمانکاران به دقت مورد برر سی قرار گیرد و راست آزمایی کند. به دلیل عملکرد بد برخی از پیمانکاران استان کهگیاویه وبویراحمد،  استان های همجوار دیدگاه خوبی نسبت به پیمانکاران این استان ندارند و حتی اجازه شرکت در مناقصات را نیز به آنها نمی دهند.

وی تصریح کرد: نباید اجازه هدر رفت بیت المال را بدهیم و پیمانکاران نیز با قیمت های غیرکارشناسی بسیار بالا یا پائین فقط به فکر برنده شدن نباشند.

حسن فدایی همچنین از حذف تعدد مناقصات در پروژه های مختلف خبرداد و خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های  اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد کم کردن تعداد مناقصات در یک پروژه و عدم برگزاری مناقصه جدید تا به سرانجام رسیدن پیمان های قبلی است.

فدایی همچنین به موضوع مهندسی ارزش در پروژه ها تاکید کرد  و افزود: یکی از مشکلات اصلی راهها در استان کهگیلویه وبویراحمد طراحی آنها است و باید طراحی ها به گونه ای باشد که بهترین مسیرها انتخاب شود و لازم به خاکبرداری های غیرضروری و ایجاد هزینه های اضافی نباشد و در عین حال منابع طبیعی و محیط زیست نیز کم ترین آسیب را ببینند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان با تقدیر از همه کسانی که در به ثمر رسیدن پروژه های راه و شهرسازی استان نقش سازنده ایفاء می کنند، گفت: همه باید برای سازندگی و آبادانی استان تلاش کنیم و در عملکردمان منافع عمومی و حفظ بیت المال و همچنین صیانت از منابع طبیعی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نظر شما