شناسهٔ خبر: 6881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته ایمنی برای کودکان در آذربایجان شرقی مطرح شد

ضرورت ایجاد امنیت شهروندان در همه جوانب

ایمنی کودک در خودرو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در مراسم گرامیداشت هفته ایمنی برای کودکان در دبستان پروین اعتصامی تبریز ، سرمایه های انسانی را مهم ترین سرمایه ، موتور محرکه و سازنده ممالک دانست و گفت: رعایت نکات ایمنی تامین کننده سلامتی انسان ها بوده و با مطالعه و بررسی موانعی که امنیت ما را به خطر می اندازد می توانیم ایمنی در جامعه را افزایش دهیم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی آذربایجان شرقی، دکتر اخلاقی با اشاره به اهمیت ویژه مسئله ایمنی خاطر نشان کرد: باید امنیت در تمامی مسائل و موقعیت ها فراهم شده و با توجه به این که کودکان از لحاظ فکری ، روحی و جسمی حساس بوده و نیازمند مراقبت های ویژه هستند حفظ ایمنی و امنیت این قشر نسبت به بقیه اقشار جامعه از اهمیت بیشتری برخوردار است .

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد محیط و فضایی امن از سوی مسئولان تصریح کرد: بایستی کودکان در محیط خانه و در مسیر ها ، جاده ها ، خیابان ها و محل های تفریح و بازی از ایمنی کافی برخوردار باشند تا بتوانند با آرامش خاطر ادامه زندگی داده و به عنوان آینده سازان این مرزو بوم از امنیت لازم برخوردار باشند .

مدیر کل راه و شهرسازی ادامه داد: ایمنی در تمامی جهات به لحاظ روانی و جسمی ارزش بسیاری دارد و با توجه به اهمیت ایمنی جاده ها ، اداره راه و شهرسازی این مقوله مهم را در به دوش گرفته و نسبت به حفظ ایمنی جاده ها اقدام می کند .

وی یادآور شد: بایستی رانندگان ، جاده ها و خودروهایی که مورد استفاده قرار می گیرند از امنیت کافی برخوردار باشند و کودکان و دیگر آحاد جامعه هنگام عبور و مرور تمامی مسائل ایمنی همچون عبور از خط عابر پیاده و ... را رعایت کنند .

اخلاقی ضرورت رعایت نکات استاندارد و ایمنی در خودروها همچون سیستم ترمز و.. را یادآور شد  و اضافه کرد: رانندگان بایستی با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و حفظ حقوق شهروندان بتوانند در کاهش میزان تصادفات نقش آفرین باشند .

مدیر کل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بایستی تجهیزاتی که موجب ارتقا ی ایمنی و امنیت می شود را توسعه داده تا از جامعه ای سالم و امن برخوردار باشیم .

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیزدراین مراسم ، ضرورت فرهنگ سازی و توسعه آموزش های عمومی برای افزایش ضریب ایمنی در محیط های اداری ، اماکن عمومی و جاده ی را مورد تاکید قرار داد .

پورمهدی تصریح کرد :  توجه به مباحث ایمنی باید از همان کودکی و از مدارس به صورت جدی در دستور کاربرنامه ریزان و مدیران و مربیان قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  اظهار کرد : در باره تامین ایمنی جاده ها یک سری از مسئو لیت ها متوجه مسئو لان است که باید اقدامات و زیرساخت های لازم را انجام دهند و بخشی دیگر مربوط به حوزه اجتماع و برعهده مردم است که باید رعایت کنند تا دچار جادثه نشوند .

معاون عمرانی استاندار آدربایجان شرقی در پایان  نقش مربیان و رسانه های جمعی در ارتقا فرهنگ ایمنی جامعه و نهادینه کردن آن درمیان کودکان و دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت خانواده ها دراین مهم شد .

خاطرنشان می سازد از 14 تا 20 اردیبهشت ماه با عنوان هفته جهانی ایمنی راه نامگذاری شده است و هدف از آن افزایش آگاهی های عمومی مردم به ویژه کودکان در ارتباط با مباحث ایمنی و لزوم رعایت مولقه های آن در راستای کاهش خطرات ناشی از حوادث است .

 

نظر شما