شناسهٔ خبر: 68817 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران:

براي اجرای عمليات اعزام و پذيرش حجاج آمادگی لازم را داريم / تعامل ميان شرکت فرودگاه‎ها و ايرلاين‎ها، منافع مشترکمان را تامين می‎کند

سیاوش امیرمکری رئيس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوايی ايران ضمن تاکيد بر تاثير زياد تعامل ميان طرفين در ارائه خدمات بهتر و تامين منافع مشترک از آمادگی فرودگاه‎های مجری عمليات اعزام و پذيرش زائران خانه خدا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، سیاوش امیرمکری در حاشيه اولين جلسه هم‎انديشی انجمن شرکت‎های هواپيمايی و اين شرکت گفت: در این جلسه موضوعات و مسائل میان شرکت و ایرلاین‎ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا وظایف‎مان چه در ارائه خدمات در حوزه فرودگاهی به مسافران و چه ارائه خدمات ایمن به ایرلاین‎ها را به نحوی بهبود دهیم که برای مسافران و ایرلاینها مشهود و قابل احساس باشد.

 وی در مورد مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست گفت: یکی از موارد مهم بحث هماهنگی و تشریک مساعی میان طرفین بود. ما این شرکت‎ها را شریک تجاری خود می‎دانیم و تعامل میانمان می‎تواند منافع طرفین را تامین کند.

امیرمکری با اشاره به اینکه  بیشتر مسائلی که مطرح شد مواردی است که از طرف شرکت‎ها نیاز به اصلاح دارد، گفت: بحث تنظیم زمان پروازها، پاسخگویی به مسافران در زمان تاخیر یا ابطال، پرداخت مطالبات شرکت و همچنین برنامه‎ریزی برای استفاده از خدمات فرودگاه‎ها بر اساس محدودیت‎ها و امکانات موجود در سطوح پروازی و پارکینگ هواپیما و بحث فروش بلیت متناسب با شرایط جوی و کاهش ابطال یا تاخیر پروازها از جمله مباحث مطرح شده هستند.

امیرمکری ادامه داد: بحث پیش‎بینی و برنامه ریزی مناسب برای انجام عملیات حج در فرودگاههای اعزام کننده و لزوم ارائه خدمات خوب به حجاج در فرودگاهها که مورد مشترک بین شرکت، ایران ایر و سازمان حج و اوقاف است هم باید با هماهنگی لازم صورت گیرد.

وی در مورد دریافت مطالبات از شرکت‎های هواپیمایی گفت: در حال صحبت با ایرلاین‎ها هستیم تا بتوانیم در چارچوب یک توافق مطالبات را وصول کنیم تا حجم آنها کاهش یابد. در این باره آنها را توجیه کرده‎ایم که پرداخت نکردن این مطالبات باعث اختلال و کاهش کیفیت ارائه خدمات شرکت شده و تعهدات آنها را نیز افزایش می‎دهد که مشکل زا خواهد بود.

امیرمکری ادامه داد: با توجه به تشکیل کمیته وصول مطالبات در شرکت و برنامه ریزی برای آن حرکت خود را برای وصول سریع‎تر مطالبات آغاز کرده‎ایم.

موضوع دیگر مطرح شده در این گفتگو عملیات اعزام و پذیرش زائران بود که امیرمکری با تاکید بر آمادگی فرودگاه ها برای اعزام و پذیرش زائران خانه خدا گفت: عملیات حج از نیمه دوم تیرماه آغاز می‎شود و با تشکیل ستاد تسهیلات حج در فرودگاه‎های مجری این عملیات، اقدامات آنها آغاز شده است و در ستاد نیز با معرفی نماینده خود به سازمان حج و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هماهنگی لازم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۹ فرودگاه در این زمینه در نظر گرفته شده‎اند که ممکن است با توجه به شرایط ناوگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یکی دو فرودگاه کم و یا زیاد شود، گفت: برای فرودگاه همدان نیز که در سال‎های گذشته آمار بالایی در خصوص اعزام و پذیرش حجاج داشته است با توجه به پیگیری های ایران ایر و سازمان حج و زیارت احتمال اجرای عملیات حج وجود دارد.