شناسهٔ خبر: 68840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۳۰۵ مورد خلع ید از زمین‌های ملی انجام شد

رفع تصرف فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: نیروهای این یگان سال گذشته ۳۰۵ مورد خلع ید از اراضی ملی در کشور انجام دادند و جلوی گسترش پدیده زمین خواری را گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، سرهنگ جواد خردمند در حاشیه آئین معارفه فرمانده جدید یگان حفاظت زمین و مسکن راه و شهرسازی استان با اعلام این خبر گفت: سال گذشته همچنین ۲۷۹ مورد قلع و قمع انجام و ۲۹۰۴ مورد گزارش دریافتی به این یگان ارسال شد.

وی، با اشاره به حلقه مفقوده ارتباط این یگان با مردم، تصریح کرد: برای برقراری پل ارتباطی خود با مردم به زودی با همکاری وزارت راه و شهرسازی شماره تماس چهار رقمی با این منظور در کشور اعلام خواهیم کرد.

این مسئول، مبارزه با پدیده زمین خواری را از برنامه‌های اولویت دار یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن دانست و اظهار داشت: همان گونه که سال‌های گذشته اقدام‌های خوبی در این زمینه انجام شد، امسال نیز با بهره‌مندی از فن‌اوری‌های روز از جمله استفاده از پهباد و به کارگیری ردیاب در خودروهای گشتی، به شدت با این مساله برخورد خواهیم کرد.

سرهنگ خردمند، قزوین را یکی از استان‌های پیشرو در حوزه مبارزه با پدیده زمین خواری دانست و یادآور شد: سال گذشته ۳۵۰ میلیارد ریال ارزش زمین‌های باز پس گیری شده در استان بوده است و خرداد ماه امسال نیز از تصرف ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر از اراضی کشاورزی شهرک مهرگان توسط عوامل این یگان جلوگیری به عمل آمد.

در پایان این نشست از تلاش‌های سرهنگ امیر علوی نژاد قدردانی و سرهنگ سعید شعبان زاده به عنوان فرمانده جدید یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان قزوین معرفی شد.